دل‌جویی مجدد آلمان در آستانۀ "سپتامبر سیاه"؛ پرداخت غرامت به قربانیان المپیک 1972

© AFP 2023 / Christof StacheПосетители в здании Рейхстага в Берлине, Германия. Архивное фото
Посетители в здании Рейхстага в Берлине, Германия. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
دولت آلمان تصمیم دارد تا به قربانیان حادثه 1972 غرامت بیشتر پرداخت کند و از بازماندگان آن‌ها عذرخواهی کند.
به گزارش اسپوتنیک، 50 سال قبل و به تاریخ 5 سپتامبر، گروه از فلسطینی‌ها در جریان بازی‌های المپیک سال 1972 در مونیخ، با حمله شبانه به خوابگاه دهکده المپیک مونیخ، ورزشکاران تیم ملی اسرائیل را به گروگان گرفتند. آن‌ها دو تن از اعضای تیم را کشتند و نه گروگان دیگر را گرفتند. 23 ساعت بعد، نه گروگان دیگر نیز به قتل رسیده و یک پولیس آلمانی نیز کشته شد.
در آستانۀ پنجاه‌ومین سالگرد این حادثه، دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که مایل است به خانواده های 11 ورزشکار اسرائیلی که در بازی های المپیک تابستانی 1972 مونیخ توسط اعضای یک گروه فلسطینی کشته شدند غرامت بیشتری بپردازد.
بستگان این ورزشکاران مدت‌هاست که از نحوه برخورد مقامات آلمانی با حمله و عواقب آن انتقاد کرده‌اند. درخواست‌ها برای غرامت بیشتر، یک رویداد یادبود برنامه‌ریزی شده و به خانواده‌های این ورزشکاران پرداخت خواهد شد.
ادعایی برای پرداخت غرامت به مبلغ حدود 40 میلیون مارک به اشتباهات گسترده در عملیات پولیس اشاره کرد، اما به دلیل محدودیت های قانونی رد شد.
این در حالی‌ست که آلمان بلافاصله پس از حمله، مبلغی در حدود 4.19 میلیون مارک (حدود 2 میلیون یورو یا 2.09 میلیون دالر) به بستگان قربانیان پرداخت کرد. به گزارش dpa، در سال 2002، بستگان بازمانده 3 میلیون یورو دیگر دریافت کردند و حالا بار دیگر بابت این حادثه غرامت دریافت خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала