ابراز تأسف نماینده آمریکا در نشست تاشکند از نبود روند سیاسی فراگیر در افغانستان

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
با توجه به طرح مجدد بحث تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان در کنفرانس تاشکند، تام وست نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان گفته است که آمریکا از نبود روند سیاسی فراگیر در افغانستان ابراز تأسف می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، تام ویست، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان و از اشتراک‌کننده‌گان کنفرانس تاشکند می‌گوید که در نشست روز گذشته اشتراک‌کننده‌گان از نقض حقوق بشر و محدودیت‌ها بر خبرنگاران ابراز نگرانی کردند.
او‌ روز گذشته (سه‌شنبه‌شب،^ 4 اسد) در رشته توییت‌هایی گفته است: "بسیاری از همکاران همچنین نگرانی‌های شدیدی را در مورد نقض حقوق بشر، از جمله محدودیت‌ها علیه خبرنگاران مطرح کردند."
ویست همچنان افزوده که از فقدان روند سیاسی فراگیر جدی که مردم افغانستان شامل آن باشند، در کنفرانس بین‌المللی تاشکند ابراز تأسف کرده است.
نماینده خاص آمریکا برای افغانستان همچنین گفته است که مقامات آمریکایی به گفتگو با "تکنوکرات‌های افغان و طالبان بر سر ثبات اقتصادی" افغانستان ادامه می‌دهند.
این گفتگو همزمان با اختلافات طالبان و آمریکا برسر دسترسی به ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان ادامه می‌یابد.
گفتنی است که‌ اشتراک‌کننده‌گان کنفرانس تاشکند با ابراز نگرانی از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان بر مبارزه علیه داعش، القاعده و‌ تحریک طالبان پاکستانی تأکید کرده‌اند.
شماری از دولت های منطقه در نشست تاشکند نیز نگرانی مشابهی را از بابت تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان ابراز داشتند که حملات راکتی داعش به ازبیکستان و تاجیکستان و تشکیل یک گروه جدید تروریستی متشکل از شبه نظامیان تاجیک در شمال افغانستان این نگرانی‌ها را تقویت کرده است.
با توجه به طرح مجدد بحث تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان در کنفرانس تاشکند، تام وست نیز تمایل حکومت خود را برای "حمایت از گفتگو میان افغان‌ها" ابراز کرد؛ موضوعی که به رغم طرح آن در تاشکند طالبان علاقه‌ای‌ به تماس با آن از خود نشان نداده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала