پنج اشتباه اساسی آمریکا در بحران اوکراین افشا شد

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی در گزارشی پنج اشتباه اساسی واشنگتن در بحران اوکراین را نام برد.
به گزارش اسپوتنیک، مجله "نشنال اینترست" ( The National Interest) در یک مقاله تحلیلی نوشت: دخالت ایالات متحده در بحران اوکراین تاکنون با محاسبات اشتباه مکرری همراه بوده که مستقیماً بر تشدید درگیری‌ها تأثیر گذاشته است.
به نوشته مفسر این مجله آمریکایی، ایالات متحده پنج اشتباه کلیدی در رابطه با روسیه و اوکراین مرتکب شده که اولین آنها نادیده گرفتن هشدارهای متعدد مسکو مبنی بر آن بود که گسترش ناتو به شرق به عنوان تهدیدی ماهیتی برای امنیت ملی روسیه تلقی شده و عواقبی خواهد داشت.
دومین اشتباه آمریکا و دیگر کشورهای غربی، تصمیم گیری درباره قطع مسیر دیپلماتیک برای حل و فصل بحران در اوکراین نامیده که امکانات سیاسی برای گفتگو و رفع اختلافات با روسیه را از بین برد.
علاوه بر این، واشنگتن نه تنها جدیت خواسته‌های مسکو را دست کم گرفت، بلکه در ارزیابی نفوذ خود در صحنه جهانی نیز اشتباه کرد، اگرچه ایالات متحده دیگر مانند گذشته تسلط غیرقابل انکار جهانی - نه در عرصه اقتصادی، نه سیاسی و نه نظامی ندارد. به همین دلیل، تصویر دموکراسی در کشورهای غربی زیر سئوال رفته است.
این مجله اشتباه چهارم آمریکا را تحریم‌های نادرست علیه روسیه دانست که صرفاً برای اثر نمایشی "همبستگی" جهان غرب علیه مسکو اتخاذ شد.
البته مفسر نشنال اینترست یادآور شده است: با همه این مسائل، اشتباه اصلی دولت جو بایدن، حاضر شدن برای انتقال توانایی مدیریت سیاست آمریکا به کی‌یف بود. این نقض حاکمیت ملی آمریکاست که به یک دولت خارجی اجازه دهد عملاً حمایت ایالات متحده را در رویارویی با یک قدرت هسته‌ای دیگر تحت کنترل قرار دهد، به این امید که در صورت بروز جنگ، آمریکا با اوکراین به عنوان متحد ناتو که حق برخورداری از حمایت نظامی خودکار را دارد، رفتار کند.‎
در پس‌زمینه عملیات ویژه روسیه برای آزادسازی دونباس، ایالات متحده و متحدانش در ناتو همچنان به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه می‌دهند و ده‌ها میلیارد دالر برای این کار اختصاص داده اند.
مسکو نیز به نوبه خود بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی کشورهای غربی تنها درگیری را طولانی می کند و انتقال این سلاح ها به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала