متقی: در 11 ماه توانستیم امنیت "سرتاسری" در کشور را تأمین کنیم

© Photo / twitter/afghankunduzyامیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در ولایت کندوز
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در ولایت کندوز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
سرپرست وزارات امور خارجه افغانستان می‌گوید که حکومت جدید توانسته اند امنیت در کشور را تأمین کنند. او افزود که مقامات جدید تمایل دارند با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک، امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت موقت طالبان امروز سه شنبه (26 جولای) در حشیه نشست تاشکند به خبرنگاران گفت که مقامات جدید افغانستان در تقریباً یک سال حکومت داری خود، توانستند امنیت را در کشور تأمین و همچنین کار ارگان های اصلی دولتی را حفظ کنند.
کنفرانس بین المللی "افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی" برای دو روزدر تاشکند برگزار شده است و حدود 100 هیئت خارجی در آن شرکت دارند
متقی در این کنفرانس گفت: "در 11 ماه کار خود ، حکومت جدید افغانستان توانست امنیت سرتاسری را تأمین، آژانس های امنیتی و همه بخش های اصلی دولت را سازماندهی کند.
وی افزود: اکنون تمام مناطق افغانستان تحت تسلط یک دولت است. کشورهای جهان و منطقه می‌توانند با استفاده از این فرصت در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.
امیر خان متقی افزود: حاضریم با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشیم.
به گفته وی، مقامات جدید افغانستان همچنین توانستند به منظور ارائه خدمات عمومی اساسی به مردم، تمام کارمندان سابق ادارات دولتی را حفظ کنند.
به گفته متقی " فساد در کشوربرای اولین بارتقریباً از بین رفت."
سرپرست وزارت خارجه طالبان یادآور شد که برای همه مخالفان سیاسی و نظامی عفو عموی اعلام شد:"برای اولین بار در تاریخ افغانستان مدارای سیاسی اعلام شده وهیچ کسی به دلیل عقاید سیاسی خود از مورد پرسش قرار نگرفته است."
به گفته وی، در نشست تاشکند، مسائل مختلف از جمله اقتصاد، ترانزیت و نقش افغانستان به عنوان پل ارتباطی بین آسیای مرکزی و جنوبی و راه آهن ترمز-مزارشریف-کابل-پشاور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند با ولادیمیر ناراف، سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و عبدالعزیز کاملوف، مشاور شورای امنیت ملی و نماینده‌ ویژه رئیس جمهور این کشور در امور سیاست خارجی دیدار کرده است.
نشست دو روزه تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز و فردا در این شهر برگزار شده است.
قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала