گوترش: سازمان ملل به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه خواهد داد

© AFP 2023 / Kena Betancurگوترش: سازمان ملل به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه خواهد داد
گوترش: سازمان ملل به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل می‌گوید که این نهاد بین المللی به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان و ترویج صلح دراین کشور ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی "افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی" که در تاشکند برگزار شده است بیان داشت، سازمان مللبه کمک های بشردوستانه به افغانستان و ترویج صلح در آن کشور ادامه خواهد داد.
در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد که توسط ولادیمیر نوروف، وزیر امور خارجه ازبکستان قرائت شد، آمده است: "سازمان ملل متحد به ترویج صلح، ارائه کمک های بشردوستانه، حمایت از توسعه پایدار و دفاع از حقوق بشر در افغانستان ادامه خواهد داد.
در پیام گوترش گفته می‌شود که مقابله با تروریسم، حمایت از حقوق بشر و ترویج مشارکت فعال زنان و دختران در جامعه برای صلح و توسعه پایدار در افغانستان و همچنین در منطقه و فراتر از آن نقش اساسی دارد. در این راستا، نقش کشورهای همسایه برای برقراری ثبات افغانستان حیاتی است.
کنفرانس بین المللی تحت عنوان "افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی" در تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز و فردا در این شهر برگزار شده است.
قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала