کابلوف: تحریم های غرب اثربخشی مبارزه طالبان را با تروریسم کاهش می دهد

© Sputnik / Александр Натрускин /  مراجعه به بانک تصاویر Замир Кабулов
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان می گوید، تحریم های غرب اثربخشی مبارزه طالبان را با تروریسم کاهش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: تحریم های غرب علیه مقامات جدید افغانستان، اثربخشی طالبان (جنبش طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) علیه سازمان های تروریستی کاهش می دهد.
کنفرانس بین المللی "افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی" در تاشکند از 25 تا 26 جولای برگزار می شود. حدود 100 هیئت خارجی در کار آن شرکت می کنند.
کابلوف در حاشیه این کنفرانس گفت، اما مشکل اینجاست که در نتیجه سیاست تحریمی غرب، پتانسیل نیروهای ضد تروریستی مربوطه طالبان ضعیف شده است.
кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
کابلوف: دولت فراگیر قومی-سیاسی چشم انداز به رسمیت شناختن دولت طالبان است
او توضیح داد که نکته اینجاست که در نبود منابع مالی، مقامات جدید افغانستان قادر به پرداخت منظم معاش و کمک هزینه به نیروهای ضد تروریسم خود نیستند. کابلوف افزود: "این باعث کاهش سرعت می شود و ناخواسته این ظن وجود دارد که کسانی که تحریم می کنند از ناپدید شدن تروریست های بین المللی در افغانستان سود نمی برند."
گفتنی است، در اوایل ماه اوت سال گذشته، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 ا آگست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتمبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان رئیس وزارت امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала