مسیری برای ورود پناهندگان افغان به ایتالیا باز شد

© @https://twitter.com مسیری برای ورود پناهندگان افغان به ایتالیا باز شد
مسیری برای ورود پناهندگان افغان به ایتالیا باز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرده که نخستین گروه مهاجران افغانستان که شامل 300 نفر می‌شود، در چارچوب طرح دهلیز بشردوستانه از ایران و پاکستان وارد ایتالیا شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد که نخستین گروه پناهندگان افغانستانی که شامل 300 نفر می‌شود، در چارچوب طرح "دهلیز بشردوستانه" از ایران و پاکستان وارد ایتالیا شدند.
این دهلیز زمینه ورود پناهجویان بیشتری را به این کشور فراهم می‌کند که از ترس طالبان از افغانستان فرار کرده اند.
وزارت خارجه ایتالیا گفت که هدف از این طرح، کمک به "پناهجویان و افغان‌های تحت پیگرد است تا زندگی با کرامت و امن در اینجا در آینده داشته باشند" که با آمدن طالبان در افغانستان از آنان گرفته شده است.
حکومت ایتالیا در چارچوب این طرح که در همکاری با سازمان‌های خیریه ایتالیایی و بین المللی ایجاد شده، قصد دارد به اسکان 1200 مهاجر افغان از کشورهای ایران و پاکستان و دیگر کشورهای همسایه افغانستان در ایتالیا کمک کند. در این طرح اسکان، اولویت با زنان و کودکان افغان است.
به نقل از اسوشیتدپرس، شمار پناهندگان افغان که از طریق قاچاق وارد ایتالیا می‌شوند، در حال افزایش است. بنا به آمار سازمان ملل، امسال 3280 پناهجوی افغان از مسیر دریا خود را به این کشور رسانده اند. به گفته این سازمان، حالا افغان‌ها رقم غالب پناهجویانی را تشکیل می‌دهند که مسیر خطرناک دریایی را برای ورود به اروپا در پیش می‌گیرند.
حکومت ایتالیا می‌گوید که در چند سال گذشته کوشیده است تا مسیرهای قانونی ورود را برای پناهندگان ایجاد کند تا آنان مجبور به سفرهای خطرناک قاچاقی نشوند. اما، شمار کمی از این پناهجویان توانسته اند که از مسیر مورد نظر ایتالیا خود را به این کشور برسانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала