متقی: 1800 داعشی از زندان های بگرام و پلچرخی پس از فروافتادن کابل آزاد شدند

© Photo / twitter/afghankunduzyامیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در ولایت کندوز
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در ولایت کندوز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان در نشست تاشکند گفته است، که پس از فروافتادن حکومت پیشین افغانستان 1800 داعشی از زندان های بگرام و پلچرخی آزاد شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در نشست تاشکند در پایتخت ازبیکستان گفته است، که هنگام تصرف کابل از سوی این گروه، 1800 داعشی از زندان‌های بگرام و پلچرخی آزاد شده‌اند.
بیانیه ای کشور میزبان و کشورهای دیگر در نشست تاشکند درباره افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
بیانیه ای کشور میزبان و کشورهای دیگر در نشست تاشکند درباره افغانستان

سال گذشته طالبان پس از تصرف هر ولایت، زندانیان را آزاد می‌کردند. هنگامی که این گروه کابل را تصرف کردند، همه زندان‌های افغانستان خالی شدند.

پیش از این مقام‌های امریکایی گفته بودند، که آزادی زندانیان داعش از سوی طالبان از زندان‌های پلچرخی و بگرام در پروان باعث تقویت این گروه در افغانستان شده است.

مولوی متقی امروز (سه‌شنبه، 4 اسد) در اظهارات خود در نشست تاشکند رهایی زندانیان داعش را پذیرفت؛ اما گفت که طی 11 ماه گذشته طالبان توانسته داعشیان را کنترل کنند.

او مدعی شد، که حکومت پیشین، اعضای داعش را هنگامی که در جوزجان در محاصره طالبان بودند با چرخبال به کابل انتقال داده است. به‌ ادعای او، همین‌ داعشیان طی 11 ماه گذشته در افغانستان دست به ناامنی زده‌اند.
یادآوری می کنیم، که سرپرست وزارت خارجه گروه طالبان در حالی از کنترل داعش سخن می زند، که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، گروه داعش مسئولیت حملات مرگ‌بار بر مساجد، مراکز آموزشی و موترهای مسافربری را به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала