گفت و گوی لاوروف و وزیر خارجه مصر درباره تماس قاهره با بریکس

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
عضو شوید
وزیران امور خارجه روسیه و مصر درباره تماس های قاهره با بریکس و سازمان همکاری شانگهای گفت و گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر روز یکشنبه گفت، که با سرگئی لاوروف، همتای روس خود درباره تماس های قاهره با بریکس گفت و گو کرده است.
شکری در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت و گو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: ما درباره پیوندهای مصر با بریکس، سازمان همکاری شانگهای و دیگر سازمان هایی که با آنها هماهنگی داریم، گفت و گو کردیم.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
لاوروف: روسیه آماده ای از سرگیری گفت و گو با اوکراین است
در همین حال، لی ککسین رئیس بخش اقتصاد بین‌الملل وزارت امور خارجه چین گفت، که چندین کشور هستند که درهای بریکس را می‌کوبند: اندونزیا، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، آرژانتین.
پورنیما آناند، رئیس مجمع بریکس سپس گفت، که ترکیه، مصر و عربستان سعودی می‌توانند "خیلی زود" به این گروه بپیوندند.
رئیس مجمع بریکس ابراز اطمینان کرد، که ورود ترکیه، مصر و عربستان سعودی باید سریع باشد، زیرا این کشورها "از قبل در حال انجام هستند".
وی افزود، که پیوستن به یکباره اتفاق نخواهد افتاد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود گفت، که روسیه از علاقه مصر برای به دست آوردن وضعیت شریک گفتگو در سازمان همکاری شانگهای و همچنین مشارکت این کشور در کار بریکس پلاس استقبال می کند. ما از علاقه دوستان مصری خود برای به دست آوردن وضعیت شریک گفت‌وگو در سازمان همکاری شانگهای استقبال می‌کنیم، انتظار می‌رود که در ماه سپتامبر در نشست های بعدی سازمان همکاری شانگهای تصمیم‌گیری شود و از مشارکت مصر در قالب بریکس پلاس، بریکس پلاس استقبال می‌کنیم. نشست جون سال گذشته به ریاست چین برگزار شد.
وی تاکید کرد، که امروز مقام های روسیه و مصر درباره چگونگی مشارکت مصر در کار این انجمن ها تبادل نظر کردند.
یادآوری می کنیم، که سرگئی لاوروف روز یکشنبه برای یک سفر کاری در قاهره به سر می برد. وی مورد استقبال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала