اعلام بالاترین سطح خطر از سوی جاپان به دلیل فوران آتشفشان در نزدیکی نیروگاه هسته ای + ویدیو

© Photo / NASAСнимок извержения вулкана Сарычева на Курильских островах
Снимок извержения вулкана Сарычева на Курильских островах  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
عضو شوید
اداره هواشناسی جاپان از فوران آتشفشان "ساکوراجیما" در غرب این کشور نزدیک یک نیروگاه هسته ای و اعلام "وضعیت هشدار بالا" خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، در جزیره جاپانی کیوشو، آتشفشان ساکوراجیما فوران کرد، این منطقه سطح خطر را به حداکثر رساند.
به گفته این آژانس، فوران در ساعت 20:05 به وقت محلی (14:05 به وقت مسکو) ثبت شد، ستونی از خاکستر و دود به ارتفاع 2.5 کیلومتر افزایش یافت.
به گفته کارشناسان هواشناسی، خطر فروافتادن سنگ های آتشفشانی بزرگ در شعاع 3 کیلومتری دهانه، جایی که مناطق آریمورا و فوروساتو شهر کاگوشیما در آن قرار دارد، وجود دارد. به همین دلیل شهر کاگوشیما حداکثر پنجمین سطح خطر را که مستلزم تخلیه است اعلام کرده است.
فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان دستور داد اقداماتی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و همچنین محافظت از مردم پس از فوران آتشفشانی انجام شود. دستور داده شد در سه جهت اقدام شود: جمع‌آوری فوری داده‌ها درباره آسیب‌های احتمالی، انجام تمام اقدامات لازم با کمک ادارات محلی برای تخلیه ساکنان و کوهنوردان و جلوگیری از خسارت، و تقویت نظارت بر فعالیت‌های آتشفشانی و ارائه اطلاعات به موقع. به ساکنان محلی".
پیش از این رادیو اسپوتنیک گزارش داده بود، که پس از زمین لرزه ای قدرتمند، سونامی به ارتفاع حدود یک متر در جاپان رخ داده است.
ساکوراجیما یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جاپان است و فوران‌هایی در سطوح مختلف به طور منظم اتفاق می افتد. در سال 2019 خاکستر به ارتفاع 5.5 کیلومتر پرتاب کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала