مطالعه: اگر قبل از خرید کردن قهوه بخورید، پول بیشتری خرج می‌کنید

© Flickr / russelljsmith Coffee
Coffee - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
عضو شوید
محققان در مطالعه جالبی متوجه شدند، افرادی که به میزان 25 تا 200 میلی‌گرم کافئین(قهوه) میل می‌کنند، در خریدهای خود، به‌طور قابل‌توجهی پول بیشتری خرج کرده و تعداد اقلام خریداری شده آنها نیز بیشتر از افرادی است که این میزان کافئین را مصرف نمی‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، در مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه‌های مختلفی از جمله دانشگاه فلوریدا جنوبی و دانشگاه ایالتی "لوئیزیانا" انجام شد، 300 شرکت‌کننده به عنوان خریدار وارد دو فروشگاه مختلف در اسپانیا شدند. گروه اول افرادی بودند که پیش از خرید خود قهوه‌ای با میزان معمول کافئین نوشیده بودند و گروه دیگر یا قهوه مصرف نکرده بودند، یا کمی آب نوشیدند.
محققان با بررسی رفتار این افراد ادعا کرده‌اند که مصرف 25 تا 200 میلی‌گرم قهوه در طول روز، باعث می‌شود که انسان‌ها در خرید، پول بیشتری خرج کنند! همچنین تعداد اقلامی که آن‌ها خریداری می‌کنند بسیار بیشتر و متنوع‌تر است.
هدف محققان در این مطالعه بررسی تاثیر کافئین بر رفتار انسان در هنگام خرید بوده است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد کافئین می‌تواند بر انواع خریدهایی که مصرف‌کنندگان قهوه انجام می‌دهند، تاثیر بگذارد.
قهوه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
استفاده از قهوه برای درمان اختلالات روانی
آن‌ها با مرور تحقیقات قبلی مربوط به تاثیرات قهوه بر روی رفتار انسان، دریافتند مصرف کافئین سبب افزایش هیجان خریدار شده و به همین علت میزان خرید کردن افزایش می‌یابد. محققان نوشتند: "بدین ترتیب درمی‌یابیم افرادی که قصد دارند هزینه‌های خود را کنترول کنند، از نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین‌دار پیش از خرید اقلام غیرضروری خودداری کنند".
آنها همچنان می‌گویند: "این نکته که شما پیش از هر خرید کافئین مصرف کنید، برای فروشنده‌ها بسیار لذت‌بخش است. اما از این نکته آگاه باشید که با مصرف کافئین تنها به صورت هیجانی خرید می‌کنید و احتمال اینکه خرید خود را به صورت دقیق و منطقی بررسی نکنید، زیاد است."
طبق مطالعات پیشین، بزرگسالان می‌توانند روزانه تا 400 میلی‌گرم یا چهار گیلاس قهو‌ه دم کرده بنوشند که البته ما توصیه می‌کنیم این گیلاس قهو‌ه را پیش از رفتن به خرید میل نکنید!
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала