فرمانده ارشد سنتکام: واشنگتن در تلاش است تا از رشد نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه جلوگیری کند

© Photo / wiki/Alexus_GrynkewichAlexus Grynkewich
Alexus Grynkewich - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
عضو شوید
الکسوس گرینکویچ، فرمانده جدید نیروی هوایی ایالات‌ متحده در خاورمیانه گفت که واشنگتن تمرکزش را روی مقابل و مهار با نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از این فرمانده ارشد نظامی امریکا نوشت: با کاهش سایر تهدیدها، ایالات متحده تمرکزش را روی مقابل و مهار با نفوذ روسیه و چین در منطقه قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: روسیه در تلاش است تا دستاوردهای خود را که در طول سال‌های مداخله نظامی در منطقه به‌عنوان مثال در سوریه به دست آورده، حفظ کند.
این فرمانده امریکایی در گفتگو با خبرنگاران در پایگاه هوایی "العدید" در قطر، به تقویت همکاری های نظامی بین فدراسیون روسیه و ایران اشاره کرد و چنین تحولی را ناخوشایند دانست. به گفته وی، اطلاعاتی که ایالات متحده از آمادگی ایران برای انتقال پهپادهای خود به روسیه در دست داشت، "غافل‌گیرکننده نبودند، اما مایه نگرانی‌ است".
وی همچنان خاطرنشان کرد که افزایش قدرت اقتصادی چین در منطقه مایه‌ نگرانی است، زیرا پکن می‌تواند "از طریق فروش تسلیحات یا روش های دیگر" به اهداف خود دست یابد.
گرینکویچ همچنین معتقد است که نیروهای طرفدار ایران در منطقه ممکن است حملات خود را به اهداف مرتبط با ایالات متحده و متحدانش از سر بگیرند. وی تصریح کرد که امریکا نشانه‌هایی از طراحی چنین حملاتی را مشاهده می‌کند.
Президент Джо Байден во время брифинга в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
چین به سخنان بایدن در خصوص خاورمیانه واکنش نشان داد
فرمانده جدید نیروی هوایی ایالات‌ متحده در عین حال گفت: توافق های آتش‌بس میان شورشیان و ائتلاف عربی در یمن و روند تشکیل دولت جدید عراق که گروه‌های طرفدار ایران در این کشور را وادار به موضع‌گیری منتظرانه می‌کند، منجر به کاهش تعداد حملات در منطقه شده است.
وی افزود که علیرغم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ایالات متحده حضور نظامی خود را در منطقه حفظ کرده و تلاش می‌کند متحدان خود را در را در مورد مزایای مشارکت با واشنگتن متقاعد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала