چین به اظهارات آمریکا در مورد "کمک به روسیه" واکنش نشان داد

CC0 / WhisperToMe / Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине
Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات آمریکا در مورد "کمک به روسیه" اعلام کرد: پکن با تهدید علیه خود مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک نشست توجیهی گفت: چین قاطعانه با هرگونه سوء ظن و تهدید بی‌اساس علیه خود مخالف است، ایالات متحده باید اقدامات اشتباه خود را در موضوع اوکراین بررسی کند و به ایجاد شرایط برای مذاکرات صلح کمک کند.
پیش از این، وزارت خارجه آمریکا گفته بود که اگر چین به روسیه برای دور زدن تحریم ها کمک کند، هزینه گزافی را پرداخت خواهد کرد.
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اگر چین به روسیه تسلیحات بفرستد یا به دور زدن تحریم ها کمک کند، آمریکا همراه با ده ها متحدش، بهای گزافی از چین دریافت خواهند کرد. وی تاکید کرد که آمریکایی‌ها هنوز چنین اقداماتی را رصد نمی‌کنند، اما به دقت بر رعایت وضع تحریم‌ها نظارت می‌کنند.
چین تحریم های غرب علیه روسیه را بی‌اهمیت خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
چین تحریم های غرب علیه روسیه را بی‌اهمیت خواند
لیجیان تصریح کرد: چین همواره به عینیت و بی طرفی در موضوع اوکراین پایبند بوده، در کنار صلح و عدالت ایستاده است، ما به شدت با هرگونه سوء ظن، تهدید و فشار بی‌اساس علیه چین مخالفیم، همچنین همواره با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه و صلاحیت فراسرزمینی مخالف بوده‌ایم. هیچ مبنایی در حقوق بین الملل وجود ندارد. وی افزود که اظهارات پرایس به شیوه "ژاندارم جهانی" بیان شده است.
ژائو لیجیان تاکید کرد که ایالات متحده به عنوان نیروی محرکه بحران اوکراین، باید عمیقاً در مورد اقدامات اشتباه خود برای اعمال فشار حداکثری و "ریختن هیزم در آتش" در مورد مسئله اوکراین فکر کند و از استفاده از آن به عنوان فرصتی برای متورم کردن بحران اوکراین در رویارویی بین بلوک ها و ایجاد یک "جنگ سرد" جدید دست بردارد.
نماینده وزارت امور خارجه چین گفت: ایالات متحده باید مسئولیت خود را نشان دهد و حل و فصل بحران اوکراین را به شیوه ای مناسب ترویج کند و همچنین شرایط و محیط لازم را برای گفتگوهای صلح بین طرف های ذینفع ایجاد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала