نظامی سابق آمریکا: شکست بایدن در نبرد بر سر اوکراین قطعی است

© AP Photo / Andrew HarnikПрезидент CIF Джо Байден
Президент CIF Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
دگروال سابق ارتش آمریکا از شکست بایدن در نبرد با روسیه برسر اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، داگلاس مک گرگور، دگروال بازنشسته و مشاور سابق وزیر دفاع ایالات متحده در مقاله ای برای نشریه‌ی The American Thinker بیان کرد که تصمیمات و اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جنگ نیابتی با روسیه تقریباً باعث شد که او در نبرد برای اوکراین شکست بخورد.
به گفته داگلاس، بایدن که مصمم است تا آخر در نبرد نیابتی خود با روسیه بجنگد، سرانجام شکست می‌خورد و اسب محبوب و خدایی‌اش، ناتو، در حال تلاش برای بقای خود است. تنها چیزی که سریعتر از محبوبیت بایدن سقوط می کند، اقتصاد ایالات متحده و اروپا است.
مک گرگور گفت: مشکل ناتو این است که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ضد روسی بایدن، اروپا را با آرماگدون یا "آخرالزمان" اقتصادی تهدید می کند.
این نظامی سابق آمریکایی یادآور می‌شود، آلمان، که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا و یک کشور کلیدی ناتو است، با مشکلات جدی اقتصادی روبرو است. این کشور با تهدید افزایش بیکاری و کمبود انرژی برای گرم کردن تاسیسات در زمستان مواجه شده است، علاوه بر این، مشکلات داخلی آلمان با ورود سیل پناهندگان اوکراینی بیشتر تشدید شده است.
دگروال سابق آمریکایی خاطرنشان می کند که اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان به خوبی می‌‎داند که اگر کشورش در اروپا "مبارزه برای آتش بس در اوکراین با وجود مخالفت از سوی بایدن را رهبری کند، حمایت اروپا از ناتو و جنگ ناموفق بایدن با روسیه به سرعت رو به تضعیف خواهد رفت."
نویسنده مقاله تصریح می‌کند که کشورهای اروپایی همواره نگران شتاب رهبر آمریکا برای مقابله با روسیه در موضوع اوکراین بوده اند.
گفتنی است در حالی که تا دیروز نگرانی‌ها از افزایش تورم و قیمت حامل‌های انرژی و مواد غذایی بود اما امروز رسانه‌های غربی از خطر فروپاشی اقتصادی اروپا و آمریکا سخن می‌گویند در این میان رئیس جمهور آمریکا را مسبب اوضاع کنونی معرفی می‌کنند.
در همین حال، فایننشال تایمز مقاله ای منتشر کرد که می گوید ذخایر تسلیحات سنگین اروپا به دلیل عرضه به اوکراین رو به اتمام است. به گفته تحلیلگران، وضعیت پیرامون درگیری در اوکراین، عدم آمادگی اروپا را برای هرگونه درگیری نظامی نشان داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала