مجاهد: هیات پاکستانی وارد کابل شد

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
یک هیات پاکستانی تحت رهبری معین وزارت تجارت آن کشور به منظور گفتگو در مورد تجارت، ترانزیت ذعال سنگ و تقویت اقتصادی میان دو کشور به کابل رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان بامداد امروز سه شنبه(28 سرطان) در صفحه تویترش نوشته:" بعد از ظهر روز گذشته هیاتی از پاکستان به سرپرستی معین وزارت تجارت آن کشور وارد کابل شده است".

وی با بیان اینکه مولوی قدرت الله جمال معین وزارت تجارت از هیات پاکستانی استقبال کرده است نوشته: هیاتی پاکستانی در این سفر تجارت، ترانزیت، ذغال سنگ و تقویت روابط اقتصادی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سفر این هیات پاکستانی درحالی به کابل انجام می‌شود که با سقوط حکومت پیشین و تسلط مجدد طالبان در افغانستان صادرات ذغال سنگ افغانستان به پاکستان افزایش یافته و وزارت معادن حکومت سرپرست نیز قیمت هرتُن ذغال سنگ را از 200 دالر به 280 دالر افزایش داده است.

گفتنی است که به اساس معلومات مسوولان وزارت معادن و پطرولیم، درحال حاضر افغانستان روزانه حدود 10هزار تُن ذغال سنگ را به پاکستان صادر می‌کند.
پیش از این رسانه‌های پاکستان گزارش داده بود که به دستور شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور در واردات زغال سنگ از افغانستان به‌جای دالر از روپیه استفاده می‌کند و این اقدام به پاکستان کمک می‌کند تا ارز گران‌بها را ذخیره کند.
روزانه حدود 12هزار تا 14هزار تن زغال سنگ عمدتاً پاکستان، کشور همسایه صادر می‌شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала