صالح: گروه طالبان در بغلان و پنجشیر شکست خورد

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان از شکست جنگجویان گروه طالبان در پنجشیر و بغلان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در برگه ای رخنامه اش درباره یورش گروه طالبان بر نیروهای مقاومتگران نوشته است: ملیشه های طالب پس از تلاش زیاد برای محاصره و سرکوب مقاومت در بغلان و پنجشیر به شکست مواجه شده اند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
کشته شدن یک فرمانده قطعه‌ سرخ طالبان با 4 محافظش در پنجشیر
او افزوده است: بقای نیرو پس از هر حمله دشمن مقاومت را قوی و قویتر ساخته است. پس از هر حمله ی نافرجام نیروی مقاومت نه تنها توانسته است بلدیت و انطباق بیشتر با اراضی و حالت پیدا کند بلکه تسلط سایه گونه ی خود را گسترش دهد. انطباق بر حالت یکی از دستاورد های بزرگ مقاومت است که به فضل خداوند دشمن از آن محروم است.
در ادامه نوشته است: در پیام یکی از رزمنده گان دره خاهوش آمده است " مردم از دیدن ما چنان احساس خوشی و هیچان میکنند که گویی در زندان را برایشان شکسته باشیم ". متاسفانه که ملیشه های بی ادب و متعصب طالب افغانستان را برای مردم زندان سرباز ساخته اند و الحق که صدای مقاومت صدای آزادی و سرور است.
در همین حال مختار وفایی به نقل از شریف الله سنگین برادر فرمانده بریالی سنگین نوشته است، که جنگجویان گروه طالبان پس از پنج روز حملات پی در پی در نواحی کوهستانی ولسوالی خوست ولایت بغلان، امروز سه‌شنبه از خط جنگ عقب نشینی کردند. قاری فصیح‌الدین فطرت که رهبری جنگ را در خوست برعهده داشت، بغلان را به قصد تخار ترک کرد.
یادآوری می کنیم، که نزدیک به یک هفته می شود، که گروه طالبان یک بار دیگر یورش های شان بر نیروهای جبهه مقاومت و جبهه آزادی در پنجشیر و بغلان آغاز کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала