آمریکا: روند درخواست ویزای مهاجرت برای افغان‌ها آسانتر می‌شود

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
وزارت امنیت داخلی و خارحه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده اند که ایالات متحده روند درخواست ویزای ویژه مهاجرت برای متقاضیان افغانستان را تسهیل می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا DHS در بیانیه ای که روز گذشته (18 جولای) منتشر شد، اعلام کرد که روند درخواست ویزای مهاجرت ویژه برای متقاضیان افغانستانی را با توجه به اینکه پس از این متقاضیان این نوع ویزه تنها یک فورم را خانه پری خواهند کرد، آسان نموده است.
انتونی بلینکن، وزیر خارجه و الیهندرو مایورکس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، با نشر اعلامیۀ مشترک گفتند که متقاضیان جدید، سر از همین هفته نیاز نخواهند داشت برای ویزۀ خاص مهاجرت فورمه های جدا گانه را خانه پری کنند.
این روند جدید که به منظور موثر ساختن این برنامه روی دست گرفته شده است در حذف موانع و کاهش معیاد زمانی درخواست‌ها کمک خواهد کرد.
این در حالی است که پیش ازاین یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که هنوز هم وضعیت هزاران درخواست افغان‌های متقاضی ویزه مخصوص مهاجرتی امریکا (SIV) روشن نیست.
سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی که نامی از آن برده نشده، گفته که حدود 75 هزار افغان برای دریافت ویزای اس‌آی‌وی درخواست داده اند، اما نزدیک به 50 درصد این درخواست‌ها رد شده است.
او علت رد این درخواست‌ها را"فقدان اسناد صحیح یا واجد شرایط نبودن برای دریافت این ویزه به دلایل گوناگون" عنوان کرده است.
این مقام آمریکایی افزوده که در یک سال گذشته تنها درخواست 10 هزار متقاضی تکمیل شده و "آنها اسناد اقامت در آمریکا را دریافت خواهند کرد."
گفتنی است در جریان بیش از دو هفته عملیات تخلیه از افغانستان، بیش از 124 هزار نفر، به شمول شهروندان خارجی، همکاران افغان نیرو های آمریکایی و حکومت آمریکا و افغان‌های آسیب‌پذیر به بیرون از افغانستان منتقل شدند.
با آن‌هم سرنوشت هزاران متقاضی ویزهٔ خاص مهاجرت که حکومت و نظامیان آمریکایی را در جریان دو دههٔ گذشته کمک کرده اند و هنوز هم در افغانستان به سر می‌برند، مبهم باقی مانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала