صدها خانواده در سمنگان خانه‌های‌ شان را از ترس طالبان ترک کردند

© Sputnikسمنگان
سمنگان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
عضو شوید
در پی بازرسی صدها خانه‌ در شهر ایبک و ولسوالی‌ خرم ‌و‌سارباغ ولایت سمنگان توسط طالبان، مردم مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، منابع روز دوشنبه، ۲۷ سرطان، به رسانه ها گفتند که این خانواده‌ها به‌ دلیل ترس و روبه‌رو شدن با طالبان مسلح، به‌گونه موقت خانه‌های‌شان را خالی کرده‌اند.
براساس معلومات منابع، طالبان دیروز از ساعت ۷:۰۰ صبح در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان، بازرسی‌خانه‌ها را شروع کردند و تا ساعت ۱۱:۰۰ شب ادامه دادند.
به گفته این منابع، همزمان با تلاشی خانه‌ها طالبان ایست‌های بازرسی را در شهر ایبک بیشتر و مسیرهای رفت‌وآمد را مسدود کرده بودند.
منابع تایید می‌کنند که طالبان ده‌ها تن از جوانان را که تا اکنون جرم‌شان روشن نیست، بازداشت کرده‌اند و به خانواده‌های آنان اجازه بازدید از آنان را نمی‌دهند.
از سوی دیگر طالبان بازرسی خانه‌به‌خانه را در ولسوالی خرم‌وسارباغ ولایت سمنگان نیز آغاز کرده‌اند. منابع می‌گویند که طالبان از خانه عبیدالله خان غازی، یکی از فرماندهان حزب اسلامی، چندین میل سلاح نوع کلاشنیکوف را کشف و ضبط کرده‌اند.
بازرسی خانه‌به‌خانه واکنش باشنده‌گان سمنگان را به همراه داشته است. آن‌ها می‌گویند که طالبان بدون کدام دلیل وارد حریم خصوصی آنان می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала