بایدن پس از بازگشت از عربستان با یک دلقک مقایسه شد

© Photo / twitter.com/KSAMOFAبایدن و بن سلمان
بایدن و بن سلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
عضو شوید
بینندگان شبکه های تلویزیونی آمریکا از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی انتقاد و رئیس جمهور را پس از بازگشت از این سفر با یک دلقک مقایسه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بینندگان شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز"، از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی انتقاد کردند.
همانطور که در سوژه فیلم این سفر اشاره شد، رهبر آمریکا در حالی که در عربستان که آن را "کشور یاغی" نامیده بود، با ولیعهد محمد بن سلمان آل سعود که او را "قاتل" جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی نیز خواند، ملاقات کرد. در عین حال، بایدن تأیید کرد که واقعاً از ریاض خواسته است تا تولید نفت را افزایش دهد.
شان هانیتی، مجری تلویزیون، گفت: "هفته فاجعه بار دیگری از ریاست جمهوری جو بایدن پر از اشتباهات عجیب تر، سیاست های شکست خورده تر و حتی داده های اقتصادی وحشتناک تر به پایان رسید".
فیلم شبکه فاکس نیوز باعث واکنش فعال بینندگان در نظرات شد.
کاربری بات نام مستعار Mic Ken نوشت: "سعودی ها به براندون [نام مستعار بایدن] و اینکه چقدر درمانده است می خندند".
کاربر شاون او نوشت: "سعودی ها به این دلقک خندیدند، او چگونه جرات کرد با رفتن به آنجا برای التماس نفت، کشور بزرگ ما آمریکا، را شرمنده سازد... واقعا رقت انگیز است".
کاربر تایمز آپ نوشت: "لطفا اجازه ندهید این احمق دیگر خانه را ترک کند، او مایه شرمساری برای کشور ما است."
گفتنی است همزمان با شروع نخستین سفر جو بایدن در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان، برخی از رسانه‌های آمریکایی، مراسم استقبال از بایدن در فرودگاه جده را در مقایسه با استقبال از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، "ضعیف" توصیف کردند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی که شامگاه جمعه، تنها دقایقی بعد از ورود بایدن به فرودگاه جده منتشر کرد، نوشت نه تنها ملک سلمان، پادشاه عربستان یا محمد بن سلمان، ولیعهد وی، در فرودگاه جده حضور نداشتند، بلکه حتی شمار افسرانی که با لباس‌های رسمی در کنار فرش یاسی‌رنگ فرودگاه ایستاده بودند، در مقایسه با مراسم رسمی استقبال از ترامپ یا حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، کمتر بود.
در سال 2017، زمانی که ترامپ در نخستین سفر خارجی خود به عربستان سفر کرد، ملک سلمان، پادشاه عربستان در فرودگاه به استقبال او رفت.
به‌نوشته نیویوک‌تایمز، حتی در مراسم استقبال فرودگاهی از بایدن عکاس‌های رسمی هم حضور نداشتند.
دست ندادن شاهزاده محمد بن سلمان و جو بایدن در کاخ السلام جده نیز مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала