خلیلزاد: حکومتداری گروه طالبان رو به شکست است + ویدیو

© @https://twitter.comخلیل‌زاد
خلیل‌زاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2022
عضو شوید
فرستاده ای پیشین ایالات متحده ای امریکا برای آشتی افغانستان، درباره فروپاشی حکومت گروه طالبان در افغانستان سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه یوتیوب گلدمن ساکس گفت و گوی زلمی خلیلزاد فرستاده ای پیشین ایالات متحده امریکا برای آشتی افغانستان را در یوتیوبش به نشر رسانده، که در آن خلیلزاد از شیوه ای حکومتداری گروه طالبان انتقاد و می گوید، که بخش‌هایی از توافقنامه دوحه از سوی گروه طالبان هنوز عملی نشده است.
خلیلزاد می افزاید، که امریکا مشغول گفت و گو با گروه طالبان است تا همه ای آنچه در این توافقنامه آمده اجرایی شود، گفته امریکا هنوز با این چالش مواجه است که با طالبان چه کند.
او خطاب به طالبان درباره توافقنامه دوحه گفت: "بیایید کار ناپایان را به پایان برسانیم".
فرستاده ای پیشین امریکا برای آشتی افغانستان با بیان این که امریکا طرفدار یک افغانستان منزوی و شکست خورده نیست، افزود: گروه طالبان باید به حقوق بشر احترام بگذارند و برای حفظ حقوق زنان و تشکیل حکومت فراگیر تلاش کنند.
خلیلزاد گفت "زمانی که ما سفارت خود را در افغانستان بستیم، به این فکر کردیم که با طالبان چه کنیم. اکنون هم سوال این است که آن‌ها را در آغوش بگیریم یا بر آن‌ها فشار بیاوریم تا در مسیر درست برای احترام به حقوق بشر، حقوق زنان و تشکیل حکومت فراگیر گام بردارند. ما هنوز راه حلی نیافته‌ایم".
او افزود، هرچند این مشکلات همچنان وجود دارد، اما طالبان اعلام کرده‌اند که به توافقنامه دوحه پایبند هستند.
به گفته آقای خلیلزاد شماری از مقامات طالبان با نرفتن دختران به مکتب موافق نیستند، "بعضی از آن‌ها کاملاً قاطعانه در این مورد صحبت کرده‌اند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست سال گذشته میلادی با یک داد و ستد پنهانی و بدون درگیری کنترل افغانستان را به دست گرفت و پس از آن اعلان بخشش عمومی نمود، اما پس از گذشت ماه ها تاکنون این گروه بیش از هزار نظامی پیشین را کشته و بیش از صدها تن دیگر را زندانی و شکنجه کرده و دختران را از رفتن به مکتب محروم کرده است. در همین حال صدها استاد دانشگاه از این کشور به بیرون رفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала