مدودف: عملیات ویژه در اوکراین دفاع پیشگیرانه بود

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев во время интервью ведущему программы "Вести в субботу" Сергею Брилеву
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев во время интервью ведущему программы Вести в субботу Сергею Брилеву - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2022
عضو شوید
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که عملیات ویژه روسیه در اوکراین دفاع پیشگیرانه بود.
به گزارش اسپوتنیک، آقای مدودف، امروز یکشنبه در سخنانی در دیدار با کهنه سربازان جنگ بزرگ میهنی در سفر به منطقه ولگوگراد اعلام کرد: تصمیم مسکو برای انجام عملیات ویژه در اوکراین به‌طور کامل با اصول منشور سازمان ملل متحد مطابقت دارد. مسکو حق دفاع پیشگیرانه را دارد.
وی افزود: با در نظر گرفتن این که هر کشوری حق دفاع از خود را دارد؛ تصمیم مسکو با اصول منشور سازمان ملل متحد مطابقت دارد. در اینجا فقط می‌خواهم توجه جوانان عزیزمان را به این موضوع جلب کنم. دولت نیز حق دفاع مشروع پیشگیرانه را دارد. این را باید در نظر داشت.
مدودف در این باره اضافه کرد: کشورهایی که از اوکراین با تسلیحات و پول حمایت می کنند، دیر یا زود باید متوجه شوند که روسیه همچنان به اهداف عملیات نظامی ویژه خود دست خواهد یافت.
مدودف: هرگونه تلاش برای حمله به کریمه اعلام جنگ علیه روسیه است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
مدودف: هرگونه تلاش برای حمله به کریمه اعلام جنگ علیه روسیه و تهدید جنگ جهانی سوم است
به گفته وی، اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین از جمله از بین بردن تهدید نظامی برای فدراسیون روسیه، غیرنظامی کردن رهبری اوکراین و غیرنظامی کردن این کشور محقق خواهد شد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала