گلوبال‌تایمز چین: امریکا اروپا را در موضوع روسیه فریب داده‌ است

© Photo / Рамиль СитдиковФлаги Украины, Европейского союза и Соединенных Штатов Америки.
Флаги Украины, Европейского союза и Соединенных Штатов Америки. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
نسخه چینی گلوبال‌تایمز در مقاله‌ای می‌نویسد، پس از تشدید بحران در اوکراین، ایالات متحده فعالانه از اتحادیه اروپا می‌خواهد که تحریم‌های ضد روسیه متعددی را اعمال کند، در حالی‌که آسیب کمتری از آنها نسبت به شرکای اروپایی متحمل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، "سیچی کائو" روزنامه‌نگار گلوبال‌تایمز چین در این مقاله نوشته است: با تشدید فشار تحریم‌ها، واشنگتن که کمتر از اروپا به انرژی و تجارت با روسیه وابسته است، آسیب کمتری متحمل می‌شود. اتحادیه اروپا که در بخش‌های صنعتی و انرژی با مسکو ارتباط نزدیک دارد، پیامدهای جدی را تجربه می‌کند که بر تولید و زندگی مردم عادی تأثیر می‌گذارد.
پرفسور وانگ ييوی، استاد مطالعات بين‌الملل در دانشگاه رنمين چين به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا قبلاً شروع به تعجب کرده است که آیا او توسط امریکا "فریب" خورده است و اقدامات محدودکننده بیشتر را علیه روسیه اعمال می‌کند.
"هنگجیانگ کوی"، مدیر بخش اروپا در موسسه مطالعات بین‌الملل چین گفت: بسته هفتم جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا ممکن است تا حد زیادی نمادین باشد، زیرا اعضای آن نمی‌توانند در مورد بسیاری از موضوعات به توافق برسند.
Президент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
چین حقیقت ناخوشایند خاورمیانه را به یاد امریکا آورد
کارشناسان تاکید کردند که اروپا به طور فزاینده ای در حال درک این موضوع است که در صورت ادامه پیروی از ایالات متحده و تشدید تحریم های ضد روسیه، آسیب بیشتری خواهد دید.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تحریم های سختی را علیه روسیه اعمال کردند، از جمله مسدود کردن حدود نیمی از ذخایر ارزی این کشور - حدود 300 میلیارد دلار. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست بازدارندگی و تضعیف روسیه راهبرد بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به اقتصاد کلی جهان وارد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد، کشورهای غربی دیر یا زود باید به خود بیایند، آنها مغرض هستند و وقتی متوجه شوند تحریم ها به آنها ضربه می زند، به گفتگو با روسیه سازنده تر برخورد می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала