آغاز عملیات گسترده گروه طالبان در ولایت بغلان

© https://twitter.com تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2022
عضو شوید
منابع محلی از ولایت بغلان می‌گویند که گروه طالبان عملیات گسترده‌ای را در ولسوالی خوست این ولایت از چندین استقامت بر مواضع جبهه مقاومت آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این منابع روز جمعه، 24 سرطان به روزنامه 8صبح گفتند که رهبری عمومی این عملیات را قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش گروه طالبان، بر‌عهده دارد و برخی از فرماندهان طالبان و ولسوال خوست نیز حضور دارند.
به گفته منابع، صدها جنگ‌جوی طالبان‌ که بیشترشان از ولایت‌های قندهار، هلمند، خوست، پکتیا، تخار، کندز، بغلان و بدخشان آورده شده‌‌اند، در میدان می‌جنگند.
منابع می‌افزایند که آنان بر روستا‌های کهک، کج‌ نو، بلندی‌های لروان، ییلاق کزر، دره‌ ده، روستای چرخ و فلک، مل و خوش‌دره، با سلاح‌های سبک و سنگین حمله کرده‌اند.
منابع می‌افزایند که برای هر گروپ ده نفری جنگی طالبان، دو تن از طالبان محلی به هدف رهنمایی و به‌عنوان راه‌بلد با طالبان بیرونی یک‌جا شده‌اند.
منابع می‌گویند که گروه طالبان امروز از دوآبی خوست ولایت بغلان مواد غذایی و البسه گرم خریداری کرده‌ است تا جنگ در این مناطق را دوام‌دار کند. براساس گزارش منابع، آن‌ها ده‌ها راس اسپ و مرکب نیز خریده‌اند.
این عملیات در حالی تدارک دیده شده است که اخیراً ملا یعقوب، وزیر دفاع طالبان، از گسترش قلمرو نیروهای جبهه مقاومت ملی، ابراز نگرانی کرده بود.
او چند روز پیش با همراهی صدها نیروی جنگی طالبان وارد اندراب‌های بغلان شد. پیشتر از او، صدها نیروی دیگر طالبان به این ولایت رسیده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала