افزایش بیماران ابتلا به اسهالات شدید درافغانستان

© https://twitter.com افزایش بیماران ابتلا به اسهالات شدید درافغانستان
  افزایش بیماران ابتلا به اسهالات شدید درافغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
پزشکان شفاخانه انتانی در کابل می‌گویند که همزمان با گرم شدن هوا و سرازیر شدن سیلاب‌ها در شماری از ولایت‌های کشور، شمار بیماران مبتلا به اسهالات شدید در این شفاخانه افزایش یافته اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، فریدالله عمری، ترینر متخصص شفاخانه انتانی کابل می گوید که روزانه حدود صد الی یکصدوسی نفر به لوحه اسهالات به شفاخانه ما مراجعه می‌کند که به فضل خداوند پوشش می‌شود لیکن این تعداد هم زنان و هم مردان می‌باشد و روبه افزون می‌باشد.
پزشکان زن در این شفاخانه با ابراز نگرانی از افزایش این بیماری از وزارت صحت می‌خواهند که برای جلوگیری از بیشتر شدن این بیماری در میان شهروندان کشور آگاهی‌دهی کند.
فریده قادری، سرپرست بخش زنانه شفاخانه انتانی گفته است که در روز عرفه ما بیست و یک واقعه، در روز اول عید بیست وهشت واقعه، در روز سوم سی و پنج واقعه و در روز سوم سی و هفت واقعه اسهالات ثبت کردیده بودند و امروز که تا حالا روز نصف نگردیده بیست واقعه ثبت گردیده است.
با این حال، شماری از بیمارانی که برای درمان به این شفاخانه آمده اند، چالش‌های اقتصادی را علت افزایش این بیماری می‌گویند.
یک بیمار دیگر می گوید که یک روز پیش از عید یک گیلاس آب نیشکر نوشیدم فردا صبح اسهالات برایم پیدا شد بعدا دوا گرفتم ولی مفید واقع نشد
در همین حال وزارت صحت عامه می‌گوید که تنها در ولایت هلمند در یک شبانه روز گذشته بیش از ۱۵ تن در نتیجه بیماری کولرا شدید جان باخته اند.
از سوی هم شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه، گفت است که واقعات که در هلمند و قندهار ثبت گردیده و بالاتر از صد مریض که اسهالات شدید داشتند داشتیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала