چین حقیقت ناخوشایند خاورمیانه را به یاد امریکا آورد

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty ImagesПрезидент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома
Президент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
"دینگ لانگ" استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خاورمیانه چینی در مقاله برای گلوبال تایمز نوشته است، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و اقتدار امریکا را در طول سفر خود به خاورمیانه تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس چینی در مقاله اش نوشته است که بعید است بایدن بتواند بر سر افزایش عرضه نفت از خاورمیانه به اروپا به منظور کاهش اثرات تحریم های ضد روسیه توافق کند. علاوه براین، این مقاله تاکید می‌کند که وضعیت بازار انرژی، بایدن را وادار کرده است با واقعیت کنار بیاید و تلاش ها برای "سرکش" کردن عربستان سعودی را که در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2020 میلادی وعده داده بود، کنار بگذارد.
آقای لانگ تصریح کرد: این بدان معناست که دکترین بایدن براساس دیپلماسی ارزشی شکست خورده است.
وی افزود که واشنگتن قادر به جلوگیری از کاهش سیستم متحد خود در خاورمیانه نیست، زیرا به نیازهای امنیتی متحدان به اندازه کافی توجه نکرده و اعتماد استراتژیک آنها را تخریب کرده است.
بایدن رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
نخستین سفر بایدن به خاورمیانه در ماه جولای
این استاد دانشگاه گفت: کشورهای خاورمیانه آنطور که امریکا می‌خواهد جانبداری نمی‌کنند، بلکه به همکاری نزدیک با روسیه و چین ادامه می‌دهند.
جو بایدن برای اولین بار از زمان تصدی ریاست جمهوری امریکا به خاورمیانه سفر کرده و تا 16 جولای از اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی دیدن خواهد کرد.
همانطور که قبلاً توسط یک مقام دولتی گزارش شده بود، رئیس دولت آمریکا با یایر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل و همچنین رهبران امارات متحده عربی و فلسطین، محمد بن زاید و محمود عباس دیدار خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала