شش نامزد برای تصدی کرسی نخست‌وزیری بریتانیا رقابت می‌کنند

© Sputnik / Alex McNaughtonВестминстерский мост через реку Темза в Лондоне
Вестминстерский мост через реку Темза в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
حزب محافظه کار بریتانیا 6 نامزد تصدی کرسی نخست‌وزیری این کشور را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، سر گراهام بردی، نائب رئیس کمیته 1922 حزب، اظهار داشت که 6 نامزد در دور بعدی در نتیجه رای نمایندگان برای جایگزینی جانسون با هم رقابت خواهند کرد.
به‌طور خاص، برای کسب رای حداقل 30 یا بیشتر نماینده، ریشی سوناک، وزیر سابق خزانه داری، پنی موردانت، معاون وزیر تجارت بین‌الملل، لیز تراس، وزیر امور خارجه، تام توگندات، معاون سابق وزیر امور زنان و برابری، کیمی بادنوک، وزیر مساوات سابق و سوئلا براورمن دادستان کل بریتانیا رقابت خواهند کرد.
دور بعدی رای‌گیری روز پنجشنبه برگزار می‌شود.
در مرحله بعد حدود 160 هزار عضو حزب محافظه کار در سراسر بریتانیا، نخست‌وزیر جدید و رهبر جدید حزب را از میان دو نامزد نهایی انتخاب خواهند کرد.
Премьер-министр Великобритании Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
منبع: جانسون می خواهد از سیاست کنار برود
هفته گذشته مشخص شد که کریستوفر پینچر معاون رئیس حزب محافظه کار بریتانیا و مسوول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان در حالی که مست بوده اقدام به آزار و اذیت جنسی کرده است. تعدادی از سیاستمداران ادعا کردند که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا با وجود اطلاع از گذشته پینچر وی را به سمت معاون هماهنگ کننده فراکسیون محافظه کار پارلمانی منصوب کرده است. جانسون عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که کار اشتباهی انجام داده است، اما این اعترافات با موج بی اعتمادی به نخست وزیر و استعفای زنجیره ای همراه شد.

در پی این موضوع تعدادی از وزرا در کمتر از یک روز پست خود را ترک کردند: ریشی سوناک وزیر مالیه، ساجد جاوید وزیر صحت، ویل کوینس، وزیر کودکان و خانواده، رابین واکر وزیر مدارس و دیگران. همچنین برخی از کارگزاران سرشناس حزب نیز استعفای خود را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала