رئیس پارلمان سریلانکا: هنوز استعفای نامه رئیس جمهور را دریافت نکردیم

© AP Photo / Eranga JayawardenaПрезидент Шри-Ланки Готабая Раджапакса
Президент Шри-Ланки Готабая Раджапакса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
رئیس پارلمان سریلانکا از دستیابی نخست وزیر به اختیارات ریاست جمهوری تا دریافت استعفا نامه رئیس جمهور آن کشور خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، ماهیندا یاپا آبیواردنا، رئیس پارلمان سریلانکا اعلام کرد که تا کنون استعفا نامه‌ی "گوتابایا راجاپاکسا" رئیس جمهور این کشور را ​​دریافت نکرده است که پس از اعلام آن، اختیارات ریاست جمهوری این کشور جزیره ای رسماً متوقف می شود.
به گفته منابع این روزنامه، "رئیس جمهور امشب باید [استعفانامه] خود را ارسال کند." آنها همچنین تأیید کردند که راجاپاکسا ازسریلانکا فرار کرده و اکنون در مالدیو به سر می‌برد.
نخست‌وزیر نیر با استفاده از اختیارات خود و برای آرام کردن اوضاع در استان‌ غربی کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد.
روزنامه دیلی میرور سریلانکا روز سه شنبه گزارش داد که راجاپاکسا نامه استعفای خود را به تاریخ 13 جولای امضا کرده است. به گفته این نشریه، باید به یک مقام بلندپایه دولتی تحویل داده شود که که طبق گزارش به رئیس پارلمان آن کشور تحویل داده خواهد شد.
پیشتر منابع خبری اعلام کردند که رئیس‌جمهور سریلانکا بامداد چهارشنبه در بحبوحه بحران اقتصادی سه ماهه که باعث کمبود شدید مواد غذایی و سوخت شده، از کشور گریخته است.
به گفته یک مقام اداره مهاجرت که خواست نامش فاش نشود، راجاپاکسا به همراه همسر و دو محافظش به وسیله هواپیمای نیروی هوایی سریلانکا به مقصد شهر ماله پایتخت مالدیو پرواز کردند.
راجاپاکسا پیشتر تحت فشارهای گسترده با کناره گیری از پست خود موافقت کرده بود. همچنین ویکرمسینگه هم گفته است پس از روی کار آمدن دولت جدید، او نیز مقامش را ترک خواهد کرد.
در حالی که قانون‌گذاران در سریلانکا اواخر روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور جدید به توافق رسیدند، اما هنوز تصمیم نگرفته اند که چه کسی باید به عنوان نخست وزیر انتخاب شود.
مشکلات اقتصادی گسترده در سریلانکا منجر به کمیاب شدن مواد غذایی، دارو و سوخت شده و همین مسئله به گسترش نارضایتی‌های مردمی انجامیده است. معترضان رئيس جمهوری را مسئول و مقصر این شرایط می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала