اولین محموله کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان رسید

© AP PhotoПоследствия землетрясения в провинции Хост в Афганистане
Последствия землетрясения в провинции Хост в Афганистане  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
وزارت حالات اضطراری از رسیدن نخستین محموله کمک های بشردوستانه روسیه به آسیب دیدگان بلایای طبیعی اخیر در افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های خبری کابل به نقل از وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث، از رسیدن اولین محموله کمک های بشردوستانه روسیه برای قربانیان سیل و زلزله اخیر در افغانستان خبر داد.
بر اساس گزارش، هواپیمای حامل محموله کمک های بشری صبح امروز (چهارشنبه) در فرودگاه بین المللی کابل به زمین نشست. این هواپیمای ویژه ملزومات پزشکی و مایحتاج اولیه و همچنین پتو و خیمه ها را به جانب افغانستان تحویل داد.
در مراسم تحویل این محموله به مقامات ذیربط در کابل، "آنتوان لاوروف" معاون سفارت روسیه گفت کمک‌ها شامل 30 عدد چادر، هزار عدد پتو و دارو برای آسیب دیدگان سوانح طبیعی در افغانستان است.
خاطرنشان شده است که انتظار می رود یک محموله دیگر از محصولات غذایی و ضروریات روزمره هفته آینده وارد کابل شود.
"غلام غوث ناصری" وزیر دولت طالبان در امور رسیدگی نیز در این مراسم تأکید کرد کمک‌ها به طور شفاف برای آسیب دیدگان سوانح طبیعی در سراسر افغانستان توزیع خواهد شد.
پیش ازاین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پی وقوع زلزله در ولایت‌های پکتیکا و خوست اعلام کرد که در صورت درخواست کابل، مسکو آماده است تا کمک‌های لازم را به مردم افغانستان ارائه کند.
وی گفت که مسکو براساس نیازمندی های آسیب‌دیدگان زلزله در ولایت‌های پکتیکا و خوست، می‌تواند کمک‌های فوری ارائه کند.
بر اثر وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری در 22 جون در شهر گیان ولایت پکتیکا افغانستان 1150 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 1600 نفر نیز مجروح شدند.
در همین حال سازمان جهانی مهاجرت با نشر گزارش تازه در مورد زمین‌لرزه در جنوب‌شرق کشور گفته است که در این حادثه یک هزار و 36 تن کشته و 6 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.
این سازمان گزارش تازه‌اش در مورد زمین‌لرزه پکتیکا و‌ خوست را روز‌ چهارشنبه، 22 سرطان، نشر کرده است که شامل روایت‌های غمگین از جریان وقوع زمین‌لرزه 6.1 ریشتری در گیان می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала