سطح گازرسانی در کشورهای اتحادیه اروپا کمتر از روسیه است

© Depositphotos.com / 63ru78Вентиль на газопроводе
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
معاون نخست وزیر روسیه می گوید که تصمیمات برای امتناع از گاز فدراسیون روسیه تعجب آور است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواکمعاون نخست وزیر یادآور شد گفت که تصمیمات کشورهای اروپایی برای امتناع از گاز روسیه تعجب آور است، زیرا گازرسانی در تعدادی از کشورهای بزرگ اروپایی در حال حاضر بسیار کمتر از روسیه است و شهروندان اتحادیه اروپا از گاز با قیمت مقرون به صرفه محروم هستند.
معاون نخست وزیر یادآور شد: «گاز پاک ترین منبع انرژی هیدروکربنی است. در روسیه، گازرسانی منطقه ای در حال حاضر به 71 درصد رسیده است، تا سال 2030 برنامه ریزی شده است که آن را به 83 درصد برساند.»
در عین حال، گازرسانی در روسیه به طور قابل توجهی از کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان (47٪)، فرانسه (38٪)، اسپانیا (32٪) فراتر می رود. نواک خاطرنشان کرد: در فنلاند، سویدن و ناروی، که آب و هوای آن مشابه آب و هوای فدراسیون روسیه است، سطح گازی شدن به ترتیب تنها 3، 1 درصد و 0.2 درصد است.
نواک در ستون خود برای مجله سیاست انرژی نوشت: «در این زمینه، تعجب آور است که کشورهای اروپایی به طور مداوم در مورد کنار گذاشتن سیستماتیک گاز روسیه که تا همین اواخر حدود 45 درصد واردات را تشکیل می داد، تصمیم می گیرند.»
معاون نخست وزیر تاکید کرد: این گونه تصمیمات برخلاف عقل سلیم، مصلحت اقتصادی و همچنین منافع اقتصاد و شهروندان اروپا اتخاذ می شود که از فرصت دریافت حجم کافی گاز با قیمت مقرون به صرفه محروم هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала