حمله ارتش اوکراین با تسلیحات آمریکایی به شهری "نووایا کاخوفکا" ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت

© Sputnik / Taisia Liskovets /  مراجعه به بانک تصاویر حمله ارتش اوکراین به شهر "نووایا کاخوفکا" در منطقه خرسون ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت
حمله ارتش اوکراین به شهر نووایا کاخوفکا در منطقه خرسون ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
در حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین به نوایا کاخوفکا در منطقه خرسون دست کم هفت نفر کشته و ده ها نفر نیز مجروح شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر لئونتییف، رئیس اداره نظامی - غیرنظامی منطقه کاخوفکا در منطقه خرسون اوکراین صبح امروز، سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد مجروحان حمله نیروهای مسلح اوکراینی به شهر نووایا کاخوفکا به بیش از 70 نفر افزایش یافته است. تعداد قربانیان این حمله نیز به هفت نفر رسید.
وی با اشاره به اینکه امدادگران همچنان در حال جستجو برای یافتن آسیب دیدگان احتمالی در محل هستند، گفت: "شش کودک از زیر آوار خارج شده و کار امداد همچنان ادامه دارد. ویرانی بسیار شدید است، زیرساختار‌های شهری و ساختمان‌های مسکونی آسیب جدی دیده است و غیرنظامیان زیادی مجروح شده‌اند."
به گفته وی، ممکن است تعداد قربانیان افزایش خواهد یافت، زیرا مقیاس تخریب بسیار وسیع است."
این مقام محلی این حادثه را یک اقدام تروریستی "بی رحمانه، غیرانسانی و بدخواهانه" خواند.
خبر گلوله باران شدید نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه HIMARS آمریکایی به شهر نووایا کاخوفکا در اواخر شب گذشته منتشر شد.
فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد صبح امروز، سه شنبه اعلام کرد که این سازمان بمباران مناطق مسکونی و مردم غیرنظامی در منطقه خرسون اوکراین را محکوم می‌کند.
پیش از این نیز دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، حمله نیروهای نظامی اوکراینی به شهر "نووایا کاخوفکا" در منطقه خرسون که گفته می‌شود با استفاده از سامانه موشکی پرتاب چندگانه آمریکایی HIMARS انجام شده، را محکوم کرد.
این دیپلمات روس گفت: "چنین حملاتی به اهداف غیرنظامی تنها می‌تواند باعث محکومیت شدید شود. این جنایت پیامد مستقیم عرضه تسلیحات نظامی ایالات متحده به مقامات کی‌یف است."‎
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала