ادعای کاخ سفید: ایران پهپادهای مسلح به روسیه می‌دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ادعای کاخ سفید: ایران پهپادهای مسلح به روسیه می‌دهد
ادعای کاخ سفید: ایران پهپادهای مسلح به روسیه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی ایالات متحده، می‌گوید که ایران خود را برای آموزش نیروهای روسی جهت استفاده از این پهپادها آماده می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در بیاناتی ادعا نموده که ایران قرار است صدها پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل دهد.
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:" اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران در حال آماده شدن برای ارائه و ارسال چندصد پهپاد از جمله با قابلیت حمل سلاح به روسیه است."
وی ادعا کرد: ”آمریکا اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه ایران در حال آماده شدن برای آموزش متخصصین روسی برای استفاده از این ابزارها است و این آموزش از ماه جولای آغاز شده است.سالیوان افزود که با توجه به چنین اوضاعی، آمریکا به کمک به دفاع از اوکراین ادامه می دهد."
سالیوان همچنین مدعی شد: "برآورد اطلاعاتی نشان می دهد که برخی از پهپادها که تعداد آنها به صدها فروند می رسد از قابلیت حمل سلاح برخوردارند."
جیک سالیوان در ادامه اظهارات خود گفت که ایران پیش از این نیز پهپادهای مشابهی را در اختیار شورشیان حوثی در یمن برای حمله به عربستان سعودی گذاشته بود.
این اظهارات در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به عربستان سعودی و اسرائیل بیان شده است. انتظار می‌رود که برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های آن در منطقه از موضوعات کلیدی گفت‌وگوی بایدن با رهبران عربستان سعودی و اسرائیل باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала