موضع کشورهای جی 20 در قبال تحریم‌ها علیه روسیه افشا شد

© AP Photo / Pool / Francois LenoirВерховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
عضو شوید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی که در تارنمای این اتحادیه منتشر شده، گفت: دیدگاه کشورهای اروپایی درباره عملیات ویژه روسیه به اوکراین، هنوز در میان کشورهای عضو گروه 20 غالب نیست.
به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اجلاس اخیر وزرای خارجه "گروه 20" زوایای متفاوتی را از شرایط اوکراین به تصویر کشیده است، گفـت: ما در جنگ روایت ها درباره اوکراین برنده نیستیم.
بورل در رابطه با پایان نشست وزریران گروه 20 که در اندونزی برگزار شد، در حساب توییتری خود نوشت: "نبرد جهانی روایت‌ها پیرامون اوضاع اوکراین در جریان است و ما تاکنون در این خصوص پیروز نشده‌ایم. البته اتحادیه اروپا باید با روشن کردن اینکه چه کسی مسئول تجاوز و در نتیجه مسئول عواقب آن است، به رد دروغ‌های روسیه و تبلیغات نظامی آن ادامه دهد."
وی یادآور شد که در ماه مارچ، 140 کشور از جمله اعضای گروه 20 بااقدام نظامی روسیه در اوکراین مخالفت کردند، با این حال، نظرات در خصوص اقدامات قابل قبول در این رابطه و پیامدهای بحران متفاوت است.
رئیس دیپلماسی اروپایی افزود: بسیاری از آنها درباره وضعیت کنونی مطمئن نبوده و مایل نیستند طرف اوکراین را بگیرند، برای اینکه این امر منافع ژئوپلیتیکی آنها را به خطر می‌اندازد.
اجلاس وزرای خارجه گروه 20 هفتم و هشتم جولای در بالی اندونزی برگزار شد و"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه نیز در آن حضور داشت و در حاشیه این اجلاس، نشست‌های دوجانبه‌ای را با وزرای خارجه گروه 20 برگزار کرد.
گفتنی است روسیه در 24فبروری عملیات ویژه نظامی را در اوکراین آغاز کرد و آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس و شماری دیگر از کشورها با اعمال تحریم علیه مسکو و افزایش تأمین سلاح برای کی‌یف پرداختند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала