هیئت طالبان در کنفرانس تاشکند شرکت خواهد کرد

© Flickr / Eric Haglundازبکستان آماده برگزاری نشست بین الافغانی است
ازبکستان آماده برگزاری نشست بین الافغانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
عضو شوید
وزیر خارجه ازبکستان: ما می خواهیم از طریق این کنفرانس به مقامات فعلی طالبان برسانیم که هدف ما اطمینان از اجرای تعهدات بین المللی است که در نشست تاشکند آنرا پذیرفتند و توافقات را امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر نوروف وزیر امور خارجه ازبکستان روز دوشنبه گفت که هیئت طالبان در کنفرانس بین المللی درباره افغانستان که در 25 تا 26 جولای در تاشکند برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. نوروف وزیر امور خارجه ازبکستان در یک میزگرد در مسکو گفت: "ما از جنبش طالبان که امروز قدرت واقعی این کشور است، انتظار داریم."
تاشکند: طالبان عامل غیر قابل انکار در جامعه افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
تاشکند: طالبان عامل غیر قابل انکار در جامعه افغانستان است
وی خاطرنشان کرد که شرکت طالبان در این کنفرانس "به این معنا نیست که ما آنها را به رسمیت بشناسیم." نوروف تاکید کرد: "ما می خواهیم از طریق این کنفرانس به مقامات فعلی برسانیم. هدف ما اطمینان از اجرای تعهدات بین المللی طالبان است که در نشست تاشکند پذیرفتند و توافقات را امضا نمودند."
وی افزود: "مواضع ما - هم روسیه و هم ازبکستان و هم کشورهای همسایه منطبق است: جنبش طالبان باید به تعهدات خود عمل کند، دولت فراگیر را ایجاد نماید که شامل همه گروپ های سیاسی، قومی و مذهبی در این کشور باشد."
کنفرانس بین المللی افغانستان از 25 تا 26 جولای در تاشکند برگزار می شود و هیئت های بیش از 20 کشور در آن اشتراک خواهند داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала