استعفای رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سریلانکا

© AFP 2023Полиция использует водометы для разгона фермеров, участвующих в антиправительственной акции протеста с требованием отставки президента Шри-Ланки из-за продолжающегося экономического кризиса в стране
Полиция использует водометы для разгона фермеров, участвующих в антиправительственной акции протеста с требованием отставки президента Шри-Ланки из-за продолжающегося экономического кризиса в стране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
عضو شوید
با اشغال کاخ ریاست جمهوری و دفتر نخست وزیری، رئیس جمهور و نخست وزیر سریلانکا روز ۱۳ جولای استعفای خود را اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، معترضان خشمگین به دنبال بحران‌ اقتصادی در سریلانکا به خیابان‌های کلمبو، بزرگترین شهر سریلانکا، رفتند. معترضان روز شنبه به مقر و همچنین دفتر ریاست‌جمهوری هجوم برده و خواستار استعفای رئیس‌جمهور شدند.
گروهی دیگر از معترضین نیز به اقامتگاه خصوصی نخست‌وزیر رفته و آنجا را به آتش کشیدند. بنا بر گزارش‌ها سربازان محافظ برای ممانعت از هجوم معترضان تیر هوایی شلیک کردند.
گوتابایا راجاپاسکا، رئیس‌جمهور و رانیل ویکرماسینگه، نخست‌وزیر سریلانکا در این مکان ها نبودند. آنها هر دو اعلام کردند روز چهارشنبه ۱۳ جولای از سمت‌های خود کناره‌گیری خواهند کرد.
دویچه وله نوشت که نیروهای امنیتی اندکی پیش از حمله مردم به اقامتگاه ریاست‌جمهوری، گوتابایا راجاپاسکا را به مکانی امن منتقل کردند. به نظر می رسد که وی پس از فرار از محل اقامت خود به یک کشتی نیروی دریایی که به سمت آب‌های سرزمینی در جنوب سریلانکا در حرکت بوده، منتقل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала