روسیه: آمریکا سعی دارد به هر قیمتی شده جنگ در اوکراین را طولانی کند

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای نوشت: آمریکا با سلاح های بیشتری از جمله سامانه های فوق سیار موشکی و توپخانه ای (هیمارس) اوکراین را تجهیز می کند زیرا به دنبال طولانی کردن درگیری به هر قیمتی است.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده در بیانیه‌ای که صبح امروز، شنبه در صفحه تلگرام آن انتشار یافت، اعلام کرد که مقامات ایالات متحده در حال ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین، از جمله سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا - HIMARS(High Mobility Artillery Rocket Systems) هستند، برای اینکه آنها می خواهند به هر قیمیتی درگیری نظامی در این کشور را طولانی‌تر کنند و همچنین خسارات سنگین وارده به ارتش اوکراین را جبران کنند.
وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین شامل سامانه های فوق سیار موشکی و توپخانه ای بیشتر و دیگر تجهیزات است.
نمایندگی دیپلماتیک روسیه در تشریح اقدام دولت آمریکا برای اختصاص بسته جدیدی از کمک‌های نظامی یادآور شد: در پشت این تصمیم، تمایل لجام گسیخته مقامات واشنگتن برای ادامه درگیری نظامی در اوکراین به هر قیمتی برای جبران خسارات روزافزون نیروهای مسلح اوکراین از طریق ارسال تسلیحات نظامی جدید وجود دارد.
سفارت روسیه در آمریکا تاکید کرد: "نظریه مقامات بلندپایه آمریکا مبنی بر استفاده اوکراینی‌ها از این تسلیحات نظامی تنها در اهداف دفاعی، غیرقابل توجیه است و ارتش اوکراین و نیروهای ملیگرا از سلاح‌های آمریکایی برای تخریب شهرهای منطقه دونباس استفاده می‌کنند."
در این بیانیه یادآوری شده: نیروهای مسلح اوکراین دائماً به مناطق مسکونی دونتسک حمله می‌کنند، هر روز در نواحی مختلف پایتخت جمهوری مردمی دونتسک، جایی که هیچ نیروی نظامی روسی حتی نزدیک آنجا نیز وجود ندارد، مردم غیرنظامی، از جمله کودکان جان خود را از دست می‌دهند.
سفارت روسیه تاکید کرد: "هدف از عملیات نظامی ویژه پایان دادن به ترور مقامات کی‌یف است. واشنگتن با اقدامات خود صلح را نزدیک کرده، بلکه برعکس، مقامات اوکراین را به ادامه جنایات خونین جدید سوق می‌دهد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала