برنامه جهانی غذا: بیش از 828 میلیون گرسنه در جهان وجود دارد

Всемирная продовольственная программа
Всемирная продовольственная программа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
عضو شوید
دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا معتقد است که در جهان در حال حاضر بیش از 828 میلیون نفر با گرسنگی روبرو هستند.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش سازمان ملل که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است، تعداد افرادی که با گرسنگی روبرو هستند در جهان در سال 2021 به 828 میلیون نفر رسیده است که حدود 46 میلیون بیشتر از سال 2020 و 150 میلیون بیشتر از قبل از شروع همه گیری کرونا است.
بیزلی در این گزارش خاطرنشان کرده است: "در ابتدای سال 2022، ما با طوفان کامل روبرو بودیم که تأثیر درگیری ها، تغییرات آب و هوایی، کووید و تورم جهانی را ترکیب می‌کرد. وقتی فکر کردیم که از این بدتر نمی‌شود (ما اتیوپی، افغانستان را داشتیم)، اوکراین اتفاق افتاد. تأثیر این درگیری بر امنیت غذایی جهانی به این معنی است که تعداد افراد درگیر گرسنگی مزمن در جهان احتمالاً بسیار بیشتر از 828 میلیون گزارش شده در گزارش است".
به گفته وی، افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، سوخت و کود "می‌تواند کشورها را به قحطی بکشاند".
وی افزود: "نتیجه این روند بی‌ ثباتی جهانی، قحطی و مهاجرت گسترده در مقیاس بی‌‌سابقه خواهد بود".
بیزلی خواستار یک "تصمیم سیاسی است که اجازه می دهد غلات اوکراینی به بازارهای جهانی عرضه شود" و بنادر اوکراین باز شود. در عین حال، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به لزوم بازگرداندن غلات و کودهای روسیه به بازارهای جهانی اشاره ای نکرد.
سازمان ملل بارها تهدید بحران غذایی به دلیل کمبود غلات را اعلام کرده است. غرب روسیه را به مخالفت با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم می‌کند اما مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرده است. همچنین مقامات کی‌یف خود موانع بسیاری برای صادرات غلات ایجاد کرده‌اند. علاوه بر آتش‌سوزی غلات در بندر ماریوپل، نیروهای اوکراینی در دریای سیاه ماین‌گذاری کرده‌اند که اجازه نمی‌دهد غلات با کشتی به بازارهای جهانی منتقل شود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که هیچ مشکلی در صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد و روسیه در این امر دخالتی ندارد. او گفت که اگر اوکراین بنادر را از ماین پاک کند، کشتی های حامل غلات بدون هیچ مشکلی می‌توانند آنجا را ترک کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала