نقطه ضعف ناتو فاش شد

© AFP 2023 / Geoges GobetЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2022
عضو شوید
گاردین در مقاله‌ای می‌نویسد: تمایل ناتو برای مقابله با روسیه به یک نقطه ضعف برای این پیمان تبدیل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه The Guardian آمادگی ناتو برای رویارویی با روسیه را نقطه ضعف این پیمان می‌داند که در نهایت موجب فروریختن جبهه متحد این ائتلاف خواهد شد.
ه نویسندگان این مقاله اعتراف نموده اند که کشور های عضو پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" نیز تمایل ندارند شرایط را برای موفقیت های روسیه فراهم کنند، با این حال آنها در مورد راه های جلوگیری از پیروزی مسکو تا کنون با هم به توافق نرسیدند.
به گفته تحلیلگران، بزرگترین پارادوکس "اختلاف نظر" برای اتحاد این است که چسبی که آن را محکم به هم متصل می کند - عزم برای مقاومت در برابر نیات امپراتوری روسیه - مهم ترین نقطه ضعف این پیمان باقی مانده است.
سازمان "ناتو" در سند استراتژیک جدید خود که در مادرید پایتخت اسپانیا تصویب شد در یک متن 11 صفحه‌ای از روسیه به عنوان اصلی ترین تهدید برای این سازمان یاد کرده و در عین حال، بر لزوم رویارویی با نفوذ اقتصادی چین تأکید کرده است.
دراین سند خاطر نشان شده است که "اگر مسکو اشاره کند که خواهان آتش بس در اوکراین است، معنایی نخواهد داشت. "وقتی اسلحه ها در اوکراین ساکت شوند، برخی ها توان مقاومت نخواهند داشت."
همانطور که پیش بینی می شد، ائتلاف ناتو در سند استراتژیک جدید خود، روسیه را مهم ترین و اصلی ترین تهدید برای امنیت، صلح و ثبات در منطقه آتلانتیک معرفی کرد. این ائتلاف مدعی شد که هدف روسیه بی ثبات سازی کشورهای شرق، جنوب و شمال ناتو است.
همچنین این ائتلاف، قدرت روسیه در اقیانوس اطلس شمالی و حضور نظامی قوی آن در مناطق بالتیک، دریای سیاه و مدیترانه به همراه ائتلاف نظامی با بلاروس را یک چالش جدی برشمرد و اعلام داشت که قدرت بازدارندگی را برای همه متحدانش به میزان قابل توجهی تقویت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала