هشدار به آمریکا درباره اقدامات غافلگیرکننده جدید پوتین

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
Президент РФ Владимир Путин  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
عضو شوید
یک کارشناس علوم سیاسی، در مورد اقدامات غافلگیرکننده جدید پوتین، به آمریکا هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزف نای، کارشناس سیاسی، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل در مقاله‌ی برای نشریه The National Interestهشدار داد که واشنگتن باید برای اقدامات غافلگیرکننده جدید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آماده شود.
همانطور که نای می نویسد، از سال 2017، ایالات متحده استراتژی امنیت ملی خود را بر رقابت با پکن و مسکو متمرکز کرده است.
با این حال، او معتقد است، این استراتژی دو مشکل بزرگ دارد. مشکل اول، عدم وجود یک تقسیم بندی واضح بین روسیه و چین است، در زمانی که آنها دو کشور کاملاً متفاوت هستند.
این کارشناس علوم سیاسی به عنوان مشکل دوم، تمرکز مفهوم آمریکایی را بر رقابت قدرت‌های بزرگ و عدم توجه کافی به نوع جدیدی از تهدید، به عنوان مثال، همه‌گیری کووید-19 برشمرد.
به گفته نای، واشنگتن باید استراتژی امنیتی آینده خود را تغییر دهد تا بتواند متحدان فعلی خود را حفظ کند. با این حال، نباید از یک سیاست انزوا و مهار، مانند دوران جنگ سرد، بلکه از یک رقابت استراتژیک کنترل شده بین قدرت های پیشرو استفاده کند.
این کارشناس علوم سیاسی در پایان گفت: در عین حال سیاستمداران آمریکایی باید برای اقدامات غافلگیر کننده جدید ولادیمیر پوتین یا هرگونه اقدام غیرمنتظره از سوی چین آماده باشند.
پیش از این هارلان اولمن، رئیس سازمان مشاوره کیلوون گروپ، در اظهاراتی بیان داشت که تلاش های آمریکا برای اتخاذ سیاست خصمانه همزمان علیه روسیه و چین، شبیه استراتژی آدولف هیتلر، رهبر رایش سوم است. به گفته وی، هیتلر، جنگ را به دلیل درگیری "در دو جبهه" باخت.
وی تاکید کرد که با توجه به چنین تعریفی از اهداف طرف آمریکایی، روسیه می تواند تحریم های غرب را دور بزند.
گفتنی است روسیه در 24 فبروری به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین عملیات ویژه را آغاز کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала