Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جام ملت‌های زنان اروپا 2022؛ 10 ستاره زن یورو را بهتر بشناسید+عکس

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر فوتبال زنان
فوتبال زنان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
عضو شوید
جام ملت های زنان اروپا که به دلیل همه گیری کرونا به مدت یک سال به تعویق افتاد به زودی آغاز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، یورو زنان، از 6 تا 31 جولای در انگلیس و باحضور 16 تیم برگزار خواهد شد. این سیزدهمین دوره یوروی زنان خواهد بود و آلمان با هشت قهرمانی رکورددار است.
می توان جام ملت های زنان اروپا 2022 را، یکی از پرستاره ترین، یورو های تاریخ دانست.
اما چهره‌های برجسته این مسابقات چه کسانی هستند؟ نگاهی داریم به ده چهره برجستۀ این رقابت‌ها:
پرنیل هاردر – دنمارک
هاردر در تابستان 2021 از ولفسبورگ به چلسی پیوست و به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال زنان تبدیل شد. هاردر تنها بازیکنی است که دو بار به عنوان بهترین بازیکن زن یوفا انتخاب شده است.
آدا هگربرگ – ناروی
هگربرگ، اولین برنده توپ طلای زنان در سال 2018 است، او همچنین بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان زنان اروپا است، همچنین جام ها و عناوین بسیار زیادی کسب کرده است.
ریچل فرنس - ایرلند شمالی
هافبک 34 ساله لیورپول بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایرلند شمالی است. او همچنین در همان سال 2017 برنده د بست بهترین بازیکن زن فیفا شد.
وندی رنارد – فرانسه
رنارد بهترین مدافع سالیان اخیر فوتبال زنان جهان بوده است. او به همراه لیون بارها فاتح لیگ قهرمانان زنان اروپا شده است.
آلموث شولت – آلمان
اگر دنبال دروازه بان خوب هستید به سراغ آلمان ها بروید! شولت در سال 2013 قهرمان یورو و در سال 2016 قهرمان فوتبال المپیک شد. شولت در سال 2014 به عنوان بهترین دروازه بان زن جهان انتخاب شد.
الکسیا پوتیاس – اسپانیا
با توجه به افتخارات اخیر پوتیاس، کمتر کسی پیدا می شود که حداقل نام او را نشنیده باشد. اولین فوتبالیست زنِ برنده د بست و توپ طلا در یک سال میلادی.
لورن همپ – انگلیس
بازیکن 21 ساله باشگاه منچستر سیتی. این فصل برای چهارمین بار جایزه بهترین بازیکن جوان فصل را گرفت و رکورد شکست. امسال قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلیس شد. سابقه قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلیس را هم دارد و تا حالا 21 بار برای تیم ملی انگلیس به زمین رفته است.
فریدولینا رولفو – سویدن
مهاجم 28 ساله بارسلونا با سه تیم مختلف قهرمان لیگ شده است. سال 2021 بازیکن سال فوتبال سوئد شد. همراه با تیم ملی سوئد دو بار برنده نقره المپیک و یک بار برنده برنز جام جهانی شده است.
لنا اوبردورف – آلمان
هافبک 20 ساله باشگاه دوسلدورف. در جام جهانی سال 2019 و زمانی که فقط 17 سال داشت، برای اولین بار به تیم ملی فوتبال آلمان دعوت شد. او در 2017 ، که تیم ملی آلمان قهرمان مسابقات زیر 17 سال اروپا شد، به عنوان بهترین بازیکن مسابقات برگزیده شد.
کارولین گراهام هنسن – ناروی
هافبک 27 ساله بارسلونا در دوران نوجوانی نقشی اساسی در رسیدن تیم ملی ناروی به فینال یورو 2013 داشت. شش بار قهرمان لیگ و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала