تشخیص امراض از طریق بوی بدن

© Photo / Sony Pictures, 1991Кадр из фильма "Терминатор 2: Судный день"
Кадр из фильма Терминатор 2: Судный день - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
عضو شوید
عده از دانشمندان بین المللی طرح ایجاد بینی روباتیک را در نظر دارند که بتواند مرض را از طریق بوی بدن مریض تشخیص کند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله Nano Research مطلب را نشر نموده و در آن گفته شده است که دانشمندان از بینی روباتیک توصیف کردند که به تشخیص امراض کمک می کند.
در جریان کار علمی، متخصصین استفاده از تکنالوژی را پیشنهاد کردند که امکان تشخیص امراض از طریق بویایی را فراهم می کند. دکتران همچنین Volatolomics را به یاد آوردند، شاخه ای از کیمیاوی که ترکیبات آلی فرار (VOCs) را مطالعه می کند. به گفته دانشمندان،نتیجه نهایی، می تواند ایجاد یک بینی روباتیک باشد.
Операция  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
دندان در بینی؛ داکتران پس از سال‌ها مشکل تنفسی مردی را درمان کردند
متخصصین گفتند که آنها توجه ویژه ای به مطالعه گروهی از ذرات معلق در هوا داشتند که با کمک آنها فرد بو می دهد. این ماده به این مفهوم اشاره می کند که همه موجودات زنده ترکیبات آلی فرار را به عنوان یک فرآیند بیولوژیکی برای ارتباط، حفاظت و تولید مثل منتشر می کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این ربات می تواند بوی بدن انسان، عرق و اشک را برای پیش بینی ابتلا به برخی امراض تجزیه و تحلیل کند. نویسندگان خاطرنشان کردند که چنین دستگاه می تواند سرطان را در مراحل اولیه تشخیص کند.
گفته شده است که روش توصیف شده "چند قدم" تا قابل استفاده در یک محیط لابراتوار فاصله دارد. در آینده، این تکنالوژی می تواند به طور گسترده در طب استفاده شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала