میزان فعالیت‌های ملکه بریتانیا برای اولین بار در ده سال گذشته کاهش یافت

© Sputnik / Sergey Guneev  /  مراجعه به بانک تصاویر Королева Великобритании Елизавета II во время торжественной церемонии празднования 70-летия высадки союзников в Нормандии.
Королева Великобритании Елизавета II во время торжественной церемонии празднования 70-летия высадки союзников в Нормандии. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
عضو شوید
روزنامه دیلی‌میل به نقل از یک منبع در کاخ باکینگهام گزارش داد که کاخ برای اولین بار در ده سال اخیر میزان فعالیت‌ها و مسوولیت‌های ملکه الیزابت دوم را کاهش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می‌شود که ملکه بریتانیا به عنوان رئیس دولت باید وظایف خاصی را انجام داد که شامل افتتاح رسمی پارلمان، انتصاب نخست‌وزیر و همچنان انجام دیدارهای دولتی و پذیرایی از سران سایر کشورها می‌شود.
به گفته روزنامه، اکنون این مسوولیت‌ها با "زبان مبهم‌تری" توصیف شده است که می‌گوید نقش ملکه "شامل تعدادی از مسوولیت‌ها مربوط به پارلمان و دیپلماتیک" و همچنین پذیرایی از سران کشورهای دیگر است.
به گفته این روزنامه، شاهزاده ولز، پسر ملکه، برخی از مسوولیت‌های رسمی ملکه را بر عهده خواهد گرفت، در حالی‌ که برخی از مسوولیت‌های دیگر، به‌ویژه افتتاح رسمی پارلمان، به‌طور کامل لغو شده است.
منبع کاخ باکینگهام خاطرنشان کرد که کاهش مسوولیت پادشاه یک تغییر "دراماتیک" نیست، بلکه فقط یک به روز رسانی کوچک پس از سالگرد است.
الیزابت دوم در 6 فبروری سال 1952 در سن 25 سالگی بر تخت سلطنت نشست. در آن روز بود که پدرش، پادشاه جورج ششم، درگذشت. او امسال هفتادمین سال سلطنت خود را جشن گرفت و اولین پادشاه بریتانیا شد که جشن پلاتینیوم را جشن گرفت. در زمان سلطنت الیزابت دوم در بریتانیا، 14 نخست‌وزیر- از وینستون چرچیل تا بوریس جانسون- عوض شدند. رسانه‌ها گزارش دادند که ملکه دومین پادشاه طولانی مدت در تاریخ شد و از پادشاه تایلند بهومیبول آدولیادج که از سال 1946 تا 2016 میلادی 70 سال و 126 روز سلطنت کرد، پیشی گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала