Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گردهمایی قهرمانان جام جهانی 2002؛ 20 سال از ستارۀ پنجم برازیل گذشت+ عکس

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر رونالدو لوئیز نازاریو
رونالدو لوئیز نازاریو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
عضو شوید
بازیکنان تیم ملی برازیل برای تجلیل سالگرد بیستم قهرمانی جهان دور هم جمع شدند.
به گزارش اسپوتنیک، 20 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال برازیل با پیروزی 2 – 0 به لطف درخشش و بریس (دو گل) رونالدو نازاریو مهاجم افسانه‌ای خود در مقابل تیم ملی آلمان که اولیور کان یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ و کاپیتان خود را درون دورازه می‌دید در فاینل جام جهانی 2002 به پیروزی رسید تا برای پنجمین بار فاتح بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی در جهان شود.
برازیل پیش از آخرین قهرمانی خود در سال 2002، در سال‌های 1958، 1962، 1970 و 1994 نیز قهرمان جام جهانی شده و با پنج قهرمانی پر افتخار ترین تیم تاریخ فوتبال جهان به حساب می‌رود.
قناری‌های زرد برازیل در مسابقات 2002 جام جهانی که به میزبانی مشترک کره جنوبی و جاپان در آسیا برگزار شد با داشتن ستارگانی خارق‌العاده نظیر رونالدو، ریوالدو، رونالدینیو، روبرتو کارلوس، کافو و کاکای جوان، طعم قهرمانی در مهم‌ترین نمایش ورزشی جهان را چشید.
سلسائو در آن تورنمنت به اولین و تنهاترین تیم در قرن 21 تبدیل شدند که توانسته تمام بازی‌ها را بدون شکست و مساوی و با برد پشت سر گذارد. آخرین تیم در تاریخ جام‌های جهانی که موفق به ثبت چنین رکوردی شده بود خود تیم ملی برازیل در سال 1970 بود.
در همین حال بلیچر ریپورت با انتشار عکس‌هایی از گردهمایی ستاره‌های بزرگی که حالا تبدیل به افسانه شده‌اند به مناسبت بیستمین سالگرد این قهرمانی بی‌نظیر، یادی از آن تورنمنت و تیم ملی بی‌نقص برازیل کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала