فایننشال تایمز: پوتین با یک فرمان به غرب و بریتانیا درس داد

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на встрече с молодыми предпринимателями
Президент РФ Владимир Путин на встрече с молодыми предпринимателями - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
عضو شوید
نشریه بریتانیایی فایننشال تایمز در مقاله‌ای می‌نویسد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با تصمیم گیری در مورد اقدامات ویژه اقتصادی در رابطه با میادین ساخالین-2، درس سیاست به غول‌های انرژی غربی داد.
به گزارش اسپوتنیک، روز قبل، رئیس‌جمهور روسیه دستوری را امضا کرد که براساس آن اپراتور ویژه – ساخالین انرژی (سرمایه‌گذاری مشترک بین گازپروم، شل، میتسویی، میتسوبیشی) – به یک شرکت جدید روسی واگذار می‌شود و دارایی این شرکت مالکیت روسیه خواهد شد.
همانطور که مقاله اشاره می‌کند، انتقال دارایی‌ها به دولت یک هشدار برای تولیدکنندگان سوخت از کشورهای غیردوست است که سعی می‌کنند به سرعت و به راحتی دارایی های خود را بفروشند.
نویسندگان می‌گویند: مسکو نمی‌خواهد که شل همچنان یک سهامدار خیالی باقی بماند که سودی به همراه نداشته باشد. به‌نظر می‌رسد این اقدام کمتر متوجه سرمایه‌گذاران جاپانی میتسویی و میتسوبیشی است که مجموعاً 22.5 درصد از سهام را در اختیار دارند.
به گفته نویسندگان، شل بریتانیایی از همه ریسک‌های خود آگاه است. اگر قبلاً امیدوار بود که سهام خود را حداقل به شرکای چینی مانند شرکت ملی نفت فلات قاره چین (Cnooc) و شرکت ملی نفت چین (CNPC) بفروشد، اکنون کار پیچیده‌تر شده است. نویسندگان نتیجه گرفتند که بریتیش پترولیوم و توتال انرژی فرانسه که در پروژه‌های توسعه میادین گازی روسیه سرمایه‌گذاری می‌کنند همچنان در مورد آن فکر کنند.
Президент России Владимир Путин во время поздравления граждан с Днем защитника Отечества - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
رسانه: پوتین روی اصلی‌ترین نقطه ضعف رهبران اروپایی دست گذاشته است
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه برای آزادسازی دونباس، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند. اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در امریکا و اروپا شده است که با افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت و مواد غذایی مواجه هستند.
به عنوان مثال، در ایالات متحده، تورم در ماه می به 8.6 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از دسمبر 1981 بود و قیمت بنزین برای اولین بار در تاریخ در 10 جون به بالای 5 دالر در هر گالن رسید.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای کشورهای غربی است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. رهبر روسیه در جریان سخنرانی خود در نشست اقتصادی سن پترزبورگ خاطرنشان کرد که قیمت نفت و گاز به دلیل فعالیت های خود ایالات متحده در حال افزایش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала