سرپرست وزارت خارجه‌ برای گفتگو با مقام های آمریکایی به قطر رفت

© Sputnik . Abdul Qahar Balkhiسفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به دوحه
سفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
عضو شوید
وزارت خارجه طالبان اعلام کرده است که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت در رأس یک هیأت به قطر رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، قهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز چهارشنبه، 8 سرطان، در توییتی گفته که امیرخان متقی در رأس یک هیأت به قطر رفته است.
در ترکیب هیأتی که با امیرخان متقی به قطر رفته است مسولان وزارت مالیه طالبان و بانک مرکزی نیز شامل‌اند.
بلخی گفته که قرار است این هیأت در قطر با نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور افغانستان دیدار کند.
وزارت خارجه طالبان این سفر را مهم بیان کرده است. گفته می‌شود که آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان‌ و استفاده از آن در کاهش گرسنه‌گی محور دیدار هیأت طالبان با نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور افغانستان است.
او نوشته: در این سفر امیر خان متقی را نماینده‌های وزارت مالیه و بانک مرکزی افغانستان همرای کرده و قرار است با نماینده خاص آمریکا در امور افغانستان و مقامات وزارت خزانه‌داری آن کشور در دوحه دیدار کنند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه قرار است دو طرف در این دیدار بر علاوه موضوعات سیاسی، روی مسایل اقتصادی و بانکی افغانستان تمرکز کنند.

این دیدار امیر خان با مقامات آمریکایی درحالی قرار است صورت بگیرد که پیش از این نماینده خاص آمریکا در امور افغانستان در دیدار با تاجران افغان مقیم در امارات گفته بود که مشکلات بانکی افغانستان به زودی حل می‌گردد.

ازسوی هم روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که مقامات ارشد حکومت آمریکا با طالبان در مورد چگونگی استفاده از ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان کار می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала