روسیه: کشورهای ناتو بخش حاکمیت دفاعی خود را به آمریکا واگذار می کنند

© Sputnik / Natalya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Московский Кремль и Кремлевская набережная
Московский Кремль и Кремлевская набережная - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، کشورهای عضو ناتو بخشی از حاکمیت دفاعی خود را به آمریکا واگذار می کنند، در حالی که این امر به امنیت بیشتر آنها منجر نمی شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که کشورهای ناتو، از جمله فنلاند و سویدن که به دنبال پیوستن به این ائتلاف هستند، در واقع بخشی از حاکمیت دفاعی خود را به ایالات متحده واگذار می‌کنند.
"معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود "اینکه دوره آینده چقدر برای همسایگان شمال اروپا آرام خواهد بود، در این مورد تردید جدی دارم. در نهایت، آنها بخشی از سیاست خارجی و حاکمیت دفاعی خود را به واشنگتن، دیگر شرکای به اصطلاح ارشد ناتو، واگذار می کنند."
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین افزود:" (نگرش روسیه نسبت به ورود فنلاند و سویدن به ناتو )منفی است. موضع ما واضح است و تغییری نکرده، ما معتقدیم که گسترش ناتو کاملا عامل بی ثبات کننده در امور بین المللی است. برای هیچ کشوری، نه آنها که گسترش می دهند، نه آنهایی که به آن می پیوندد و نه انهایی که این اتحاد آنها را تهدید می داند، امنیت نمی آفریند."
به گفته وی، مسکو از "مذاکرات در مورد همبستگی اروپا-آتلانتیک که به عنوان پوششی برای طرح های تهاجمی این ائتلاف در رابطه با روسیه استفاده می شود، متاسف است."

وی با بیان اینکه تصمیم نشست ناتو در مادرید تشدید روند تهاجمی آنها برای مهار و بازدارندگی روسیه است، گفت:" اینها به هیچ وجه بر سیاست ما تاثیر نمی گذارند. ما در هر صورت امنیت خود را به صورت مطمئن و صد درصدی تامین می کنیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала