دوستم قیصاری را از حزب جنبش ملی اخراج کرد

© Photoنظام‌الدین قیصاری
نظام‌الدین قیصاری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
عضو شوید
پس از اعلام حمایت نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پیشین خیزش مردمی از طالبان، از حزب جنبش ملی اخراج شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، در اعلامیه‌ای که روز گذشته (دوشنبه) از سوی حزب جنبش ملی نشر شده، آمده است که قیصاری به‌دلیل پیوستن به طالبان از این حزب اخراج شده است.
در این اعلامیه به نقل از آقای دوستم، آمده است: "حزب جنش ملی اسلامی افغانستان، اعلام می‌دارد که چنین فردهایی از عضویت حزب اخراج می‌شوند و دیگر نسبتی به حزب ندارند. آنان حق ندارند که از نام حزب به خصوص از نام ترک‌تباران نماینده‌گی کنند."
هشدار دوستم: اگر نشست استانبول نتیجه ندهد، می‌جنگیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2022
هشدار دوستم به طالبان
او در ادامه افزوده است: "در چنین شرایطی، عده‌ی محدود از فردهای منسوب به حزب با پشت‌کردن به مبارزه‌های چند دهه، خیانت به آرمان‌های شهدا، نقض اصول و سیاست‌های حزب و در جست‌وجو منافع حقیر شان، در کنار حاکمیت نامشروع طالبان قرار گرفته که آنان را به شریک جرم‌های طالبان در برابر مردم ما مبدل می‌کند."
آقای دوستم بار دیگر انحصارشدن قدرت از سوی طالبان را محکوم کرده و گفته است که حکومت طالبان فاقد مشروعیت ملی و بین‌المللی است.
قابل ذکر است که نظام‌الدین قیصاری، از فرمانده‌هان کلیدی عبدالرشید دوستم بود که پیش از سقوط جمهوریت راهش را با آقای دوستم جدا کرد و هفته‌ی جاری، توسط کمیسیون دعوت طالبان دوباره به کابل برگشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала