انسان ها می توانند مانند سنگ پشت ها صدها سال عمر کند

© Sputnik / В.Мишин /  مراجعه به بانک تصاویر سنگ پشت
سنگ پشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که بیشتر از 80 فیصد سنگ پشت ها پیر نمی شوند.
به گزارش اسپوتنیک، محیط شناسان دانشگاه جنوب دانمارک دریافتند که میزان پیری برخی از انواع سنگ پشت ها صفر است و احتمال مرگ در طول سال ها کاهش می یابد. درست است، نتایج عمدتا مربوط به سنگ پشت های است که در اسارت زندگی می کنند.
Desert tortoise takes a Rattlesnake for a wild ride! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2017
کلوپ ویدیو
سفر مار و سنگ پشت+ویدیو
محققین اطلاعات مربوط به 52 گونه سنگ پشت را که هم در محیط زئیست طبیعی و هم در باغ وحش زندگی می کنند، تجزیه و تحلیل کردند. تقریباً در 80% از گونه ها، پیری بسیار کُند بود و خطرات مرگ طبیعی ناچیز بود. همزمان، سنگ پشت‌های که در اسارت نگهداری می‌شوند، ظاهراً به دلیل تغذیه خوب و عدم وجود تهدیدهای خارجی، درصد بقای بهتری داشتند. در چندین گونه، میزان پیری نزدیک به صفر و در سه گونه کاملاً منفی بود.
در حدود 80 درصد از گونه‌ها، میزان پیری کمتر از انسان‌های امروزی است. ما دریافتیم که وزن بدن به طور مثبتی با امید به زندگی بزرگسالان در هر دو جنس مرتبط است و دو شکلی جنسی در اندازه تفاوت های جنسی در امید به زندگی را توضیح می دهد.
محققین خاطرنشان می کنند که سرعت پیری در انسان و دیگر پستانداران در طول زمان تغییر نمی کند، اما در سنگ پشت ها می تواند به صفر برسد یا منفی شود. اینکه چرا این اتفاق می افتد هنوز مشخص نیست، اما دانشمندان امیدوارند که مطالعه بیشتر در مورد خزندگان "بی سن" به ما امکان دهد تا در مورد ماهیت پیری و احتمالات تأثیر گذاری بر سرعت آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала