متقی: سفارت‌های بسیاری کشورها در افغانستان به زودی فعال می‌شوند

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید تعاملات کابل با جهان به گونه رسمی جریان دارد و سفارت‌خانه های برخی کشور ها به زودی فعال خواهند شد.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید که با گذشت هر روز روابط کابل با جهان نیرومندتر می‌شود و قرار است که شماری از کشورها سفارت‌هایشان را در افغانستان دوباره فعال بسازند.
امیرخان متقی گفت: "با همه جهان روابط خوب داریم و روز به روز روابط ما قوی‌تر می‌شود و امیدوار هستیم که در آینده دستاوردهای خوب دیگر هم داشته باشیم."
متقی گفت، کابل با جهان روابط دیپلماتیک خوب می‌خواهد و از هیمن رو قرار است که سفارت‌های شماری از کشورهای جهان در آینده نزدیک دوباره در افغانستان فعال شوند.
سرپرست وزارت خارجه طالبان، گفت: "تعاملات با جهان به گونه رسمی جریان دارند و این که کسی تا به حال رسمیت شناسی را اعلام نکرده است، این موضوع جداست اما پیشرفت داریم، روابط خوب داریم، سفارت در چندین کشور باز است و سفارت‌های کشورهای دیگر در کابل باز هستند و بقیه هم باز خواهند شد."
این درحالیست که با گذشت بیش از ده ماه از روی کار آمدن دوباره حکومت طالبان در افغانستان تاکنون کشورهای جهان حکومت سرپرست این گروه را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала