حین بوسیدن احتیاط کنید

© AP Photo / Victor R. CaivanoПрезидент Аргентины Маурисио Макри целует свою жену на балконе, 2015 год
Президент Аргентины Маурисио Макри целует свою жену на балконе, 2015 год  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
دکتر خطر ابتلا به HIV را از طریق بوسیدن ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کلیموا، متخصص آموزش جنسی، احتمال ابتلا به HIV از طریق بوسیدن را رد کرد.
متخصص آموزش جنسی، افسانه خطر ابتلا به HIV را از طریق بوسیدن از بین برد. وی تاکید کرد که آنزیم ها و آنتی بادی های موجود در بزاق از عفونت جلوگیری می کند.
کلیمووا گفت که باید به سؤالات نوجوانان پاسخ داد و یکی از مهمترین آنها این است: "آیا می توان از طریق بوسه به HIV مبتلا شد؟".
بوسیدن دست سرباز ارتش توسط غلام حسین ناصری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2020
بوسیدن دست سرباز ارتش توسط غلام حسین ناصری نماینده مجلس
"پاسخ روشن است: نخیر. ویروس فقط در خون، شیر مادر و مایعات مرتبط با اندام تناسلی زندگی می کند. این متخصص تاکید کرد که تنها در صورت تماس مستقیم مایعات بیولوژیکی می توانید به HIV مبتلا شوید".
وی خاطرنشان کرد که ویروس را می توان در بزاق یافت، اما از طریق بوسیدن از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود، زیرا ترکیب آنتی بادی ها و آنزیم های موجود در بزاق به طور طبیعی از ابتلا به HIV جلوگیری می کند. کلیموا اضافه کرد که امکان ابتلا از طریق لمس کردن، استفاده از ظروف مشترک، حمام و رختخواب نیز وجود ندارد.
در همین حال، کلیموا به وجود بیماری های دیگری نیز اشاره کرد که از طریق بزاق قابل ابتلا هستند: پوسیدگی، التهاب لثه، تبخال، عفونت های تنفسی، مونونوکلئوز، سیفلیس. اگر "سیستم ایمنی طبیعی دهان به خطر بیفتد و زخم ها و زخم هایی در دهان وجود داشته باشد" این خطر افزایش می یابد.
شایع ترین علائم کلینیکی عفونت HIV عبارتند از تب، لرز، تورم غدد لنفاوی، گلودرد و بثورات پوستی می باشد.
عفونت حاد HIV اغلب شبیه سرخک، سرخجه و مونونوکلئوز عفونی است. تحت تأثیر نقص ایمنی، 10-15% از مبتلایان به بیماری های ثانویه زیر مبتلا می شوند: لوزه، پنومونی باکتریایی، کاندیدیاز، عفونت تبخال و غیره.
اشلی بارتی تنیسور استرالیایی     France Tennis French Open - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
ورزش
تنیس استرالیا؛ بوسه شیرین بارتی بر جام قهرمانی گرنداسلم اول فصل + ویدیو
مرحله بعدی عفونت HIV تحت کلینیکی - دو تا سه هفته پس از ناپدید شدن اولین علائم مرض رخ می دهد، می تواند حدود دو تا 20 سال طول بکشد. تنها علامت در این مرحله ممکن است تورم غدد لنفاوی باشد.
در نوامبر 2021، NBC News گزارش داد که یک زن 30 ساله از ارجنتاین به دومین فرد مبتلا به HIV در تاریخ تبدیل شد که سیستم ایمنی او بدون معالجه توانست این ویروس را شکست دهد. او در سال 2013 تشخیص داده شد. هر دو همسر و فرزند او HIV منفی شناخته شده اند. نتایج یک معاینه هیجان انگیز زنی که از ایدز بهبود یافته است در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.
روزنامه روسی می نویسد، مشخص شده است که مریض تنها به مدت شش ماه در دوران حامله برای اطمینان از تولد نوزاد سالم ادویه مصرف کرده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала