بورل: اتحادیه اروپا باید از اصل "اتفاق آراء" صرف‌ نظر کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
عضو شوید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که پیوستن کشورهای جدید به اتحادیه اروپا مستلزم کنار گذاشتن اصل تصمیمات "به اتفاق آراء" است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در وبلاگ خود نوشت که ورود کشورهای جدید به اتحادیه اروپا مستلزم کنار گذاشتن اصل تصمیم گیری به اتفاق آرا است.
بورل نوشت: البته، این یک بحث طولانی مدت است، اما زمینه تغییر کرده است.
به گفته وی، بحران اوکراین نشان داد که اتحادیه اروپا باید "تصمیمات استراتژیک" را در زمان واقعی اتخاذ کند. او کار به روش قدیمی را "نابجا" می داند، زیرا زمانی که تعداد کشورهای اتحادیه اروپا به 30 کشور یا بیشتر برسد، انجام آن چیزی که 27 عضو نمی توانند روی آن توافق کنند غیرممکن خواهد بود.
وی به عنوان مثال خاطرنشان کرد: تصویب بسته ششم تحریم های ضدروسیه یک ماه به طول انجامید و رسیدن به اجماع در این زمینه مستلزم کاهش چشمگیر محدودیت های پیشنهادی است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала